حفیظ الله فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح یارانه دستمزد به عنوان یکی از مشوق‌های اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی افزود: در این طرح که به تازگی و با هدف حمایت از اشتغال " شغل اولی‌ها "  در دستور اجرا قرار گرفته است، دولت به مدت ۱۲ ماه حدود ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را پرداخت می‌کند.

وی همچنین به افزایش مبلغ کارورزی اشاره کرد و گفت: امسال در طرح کارورزی در مقطع کارشناسی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و درمقطع کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و در مقطع دکتری ۷۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه به مدت سه ماه پرداخت می‌شود.

فاضلی ادامه داد: چنانچه این افراد از سوی کارفرما جذب و به کار گرفته شوند دولت تا دو سال پرداخت ۲۰ درصد سهم بیمه کارفرما را تقبل می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، مهارت آموزی را از دیگر مشوق های اشتغالزایی عنوان کرد و گفت:  سن مهارت‌آموزان در این طرح از ۱۵ سال به بالا است و بیمه مسئولیت مدنی مهارت‌آموز به مدت یک سال به عهده دولت است.

به گزارش ایرنا، طرح یارانه دستمزد یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم برای کاهش نرخ بیکاری در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

در این طرح دولت به کارآفرینانی که دانش‌آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می‌دهد.

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری از بین ۳۱ استان کشور با کاهش ۶.۱ درصدی بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در بهار امسال به خود اختصاص داده است.

رخ بیکاری این استان در بهار ۹۷ در حدود ۲۲.۸ درصد بوده که این رقم در بهار ۹۸ به ۱۶.۷ درصد کاهش یافته است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.