به گزاری خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، سید حسین نژادحسینی ضمن اعلام این خبر افزود: مسابقات امسال با استقبال استانهای زاگرس نشین مواجه شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه ١٠ استان کشور در این جشنواره شرکت نموده اند گفت: لرستان، خوزستان، ایلام، البرز، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، اصفهان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری از جمله استان های شرکت کننده در این جشنواره هستند.

وی افزود: ١٠٨ اثر در بخش آیینی و ٣٦٥ در بخش آزاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که نسبت به سال قبل در هر دو بخش، از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته ایم.

نژادحسینی ادامه داد: سیزدهمین جشنواره شعر منطقه ای «تمدار بیت» با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری تک منظوره شکوه پشتکوه بختیاری و انجمن های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردل برگزار می شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جشنواره مذکور در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهتمام به پاسداشت و ارتقای ادبیات گویشی و بومی در سال «رونق تولید» برگزار می شود.  

نژادحسینی همچنین ارتقا، پاسداشت و حفظ ادبیات گویشی را هدف اصلی سیزدهمین جشنواره شعر منطقه ای «تمداربیت» در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: توجه و اهتمام به گویش لری به عنوان یکی از ویژگی های مهم زبان فارسی و تأثیر جدی گویش لری در حفظ ادبیات قوم لر و حفاظت از زبان فارسی و ارائه شایستگی های حوزه اندیشه و شعر لری و توان این شعر در راستای به روز کردن و باز آفرینی مضامین نو، از جمله محورهای جشنواره است.

نژادحسینی تصریح کرد: ارج نهادن به شاعران پیشکسوت و معرفی و تشویق چهره های جوان، ایجاد وفاق و همدلی با موضوعات وحدت آفرین قومی در راستای تقویت وحدت ملی از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی به موضوعات این جشنواره اشاره کرد و گفت: شعر آئینی با اولویت «انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب، امام رضا (علیه السلام)، رونق تولید» و آزاد با اولویت «آداب و سنن و وحدت و انسجام اقوام، رزق حلال و قانون مداری» به عنوان ۲ موضوع سیزدهمین جشنواره شعر منطقه ای «تمدار بیت» انتخاب شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1233902
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.