اردشیر نوریان روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: مردم این استان همانند مردم سایر استانهای کشور شهیدان گلگون کفنی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و همواره حضور در صحنه دارند اما حقوق آنها نادیده انگاشته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آب قانون محترم شمرده نمی شود و طرح هایی که از سوی استان همجوار بدون مجوز قانونی اجرا می شود پیامدهای مخرب و ناگواری بر زندگی و محیط زیست مردم چهارمحال و بختیاری برجای می گذارد.

نوریان با اشاره به مطالبات مردم این استان در حوزه آب، عدم پاسخگویی ۱۶ ساله به مطالبات آب این استان را توجیه ناپذیر دانست و گفت: در خصوص پیگیری مطالبات آب مردم این استان چهار دوره از دولت های نظام کریمه جمهوری اسلامی می گذرد اما کسی تاکنون به این مطالبات توجهی نکرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصرار بر نادیده انگاشتن حقوق مردم چهارمحال و بختیاری و اصرار بر اجرای تصمیمات یک طرفه و عدم توازن در اجرای طرح های انتقال آب مردم را به این جمع بندی رسانده که کسی حرف‌های آنها را گوش نمی‌دهد و این موضوع خطرناک است.

نوریان افزود: از دولت تدبیر و امید درخواست داریم تا با تدبیر خود در حوزه آب امیدرا به دل مردم این استان بازگرداند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: از سالهای گذشته به واسطه قابلیت های این استان، کشاورزی و دامپروری را مزیت نسبی این استان مطرح کرده‌اند اما اینک بسیاری از طرح های کشاورزی این استان در آستانه بهره‌برداری بی نصیب از تخصیص آب هستند.

علی کاظمی باباحیدری افزود: با توجه به ارزش افزوده بخش کشاورزی و نقشی که این حوزه در کشور برعهده دارد می طلبد تا مشکلات حوزه آب این بخش برطرف شود.

وی، کاهش نرخ بیکاری، تعیین تکلیف رتبه بندی فرهنگیان، کمک به پرداخت کارانه پزشکان  و توجه به ظرفیت گردشگری را از دیگر مطالبات مردم این استان برشمرد و گفت: امسال اعتبارات خوبی برای این استان در نظر گرفته شده که امید می رود شاهد تخصیص ۷۰ درصدی این اعتبارات باشیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست گزارشی در خصوص عملکرد این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران مربوطه ارائه شد.

۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.