به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه روز در جلسه بررسی مشکلات طرح های بنیاد برکت چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات هزینه شده بنیاد برکت در مناطق روستای این  استان ،با نصف اعتبارات تخصیصی استانی برابری می کند که این مهم ،گام بلندی در اشتغازایی و تحقق اقتصاد مقاومتی منطقه داشته است.

وی  از آغاز اجرای بیش از دو هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی توسط بنیاد برکت  در این استان در سال جاری خبرداد و تصریح کرد: با تکمیل این تعداد طرح تولیدی ، تحولی در اشتغالزایی و افزایش درآمد مناطق محروم روستایی استان ایجاد خواهد شد .

استاندار چهارمحال و بختیاری از اجرای کامل یکهزارو ۶۰۰ طرح تولیدی کوچک و متوسط برای ساکنان ۶ شهرستان استان در سالهای گذشته را یادآورشد و گفت: بیش از ۸۰ درصد طرح های اجرا شده توسط بنیاد برکت در استان در بخش کشاورزی و دامپروری بوده است.   

 رییس هیات مدیره بنیاد برکت نیز در این جلسه گفت: چالش های در راه اشتغال کشور وجود دارد  که نخستین آن پایین بودن تعداد اشتغال ما نسبت به شاخص های جهانی است.

محمود عسگری آزاد،تعداد اشتغال کشور به نسبت بار تکفل را ۳/۳ ذکر کرد و گفت: تعداد اشتغال به نسبت بار تکفل در جهان ۲/۲ است و امید است  در آینده تعداد اشتغال  تکفل کشور که اکنون ۲۴ میلیون نفر است به ۳۶ میلیون نفر برسد.

وی،  پایین بودن بهره وری  را از دیگر مشکلات کشور عنوان کرد و  گفت: در کشور ما اشتغال موجب مهاجرت می شود  چون که  مناطق توسعه یافته  بیشتر گسترش داده شده است.

وی افزود: امروز مسئولان اقتصادی به این نتیجه رسیدند که  اشتغال تنها با پول حل نمی شود؛  بلکه مدیریت صحیح و استعدادیابی ظرفیت مناطق مختلف روستایی در سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در مناطق مختلف در تولید شغل و درآمد موثر است.  

رییس هیات مدیره بنیاد برکت تصریح کرد: اقدام بنیاد برکت بالاتر از ایجاد اشتغال است چرا که مدل جدیدی را برای توسعه کشور تعریف کرده است.

عسگری آزاد گفت: اقدام بنیاد برکت استفاده از ظرفیت های انسانی، اجتماعی، طبیعی و مالی در مناطق روستایی به جای ایجاد پرداخت تسهیلات بی برنامه  به افراد است.

وی، تسهیل گران را پیام آور توسعه دانست و گفت: تسهیل گران کارمند نیستند و دفتر ندارند و محل کار آنها خانه مردم است.

به گفته وی ، برای بالا بردن بهره‌وری در کار باید ورودی کاهش و خروجی افزایش داشته باشد و اولین سرمایه، مردم هستند که باید به آن اتکا کرد. این در حالی است که تاکنون ظرفیت‌های مردم بارور نشده است.

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری  ۹۴۶ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۰ درصد آن در مناق روستایی ساکن هستند.

۶۱۹۹/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.