رئیس دانشگاه شهرکرد از اضافه شدن ۸ رشته تحصیلی جدید به رشته‌های دانشگاه شهرکرد از مهر ماه ۹۸ خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه چهارمحال و بختیاری- سعید کریمی ۱۵ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه دانشگاه شهرکرد به دنبال توسعه رشته‌های مهم و تاثیر گذار است، اظهار کرد: ۵ رشته: عمران گرایش ژئوتکنیک، مواد گرایش خوردگی و حفاظت، مدیریت کشاورزی، ادبیات روایی و مشاوره شغلی در مقطع کارشناسی ارشد از مهرماه ۹۸ پذیرش دانشجو خواهد داشت.
وی افزود: از آنجاییکه چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های تولید ماهیان سردآبی است، این دانشگاه برای مهر ماه ۹۸ در رشته بهداشت و بیماری‌های آبزیان در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.
کریمی گفت: در راستای توسعه دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان نیز رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی از مهرماه جاری پذیرش دانشجو خواهد داشت و افزودن تعداد زیادی از رشته‌های هنر در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه موافقت اصولی دانشکده منابع طبیعی بروجن در سال ۹۴ باطل و ساخت آن متوقف شد، تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه موافقت اصولی تمدید شد و ساخت و ساز و تکمیل دانشگاه از چند روز آینده آغاز خواهد شد.
رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: قسمتی از فضای دانشگاه پیام‌نور بروجن اجاره و در اختیار دانشکده منابع طبیعی قرار گرفته است و از مهرماه امسال در رشته مهندسی مواد گرایش متالورژی پذیرش دانشجو خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی رشته‌ها در دانشگاه شهرکرد ریزش داشته و متقاضی کمتری دارند، اظهار کرد: با هماهنگی وزارت علوم مقرر شد آمایش رشته‌ها اتفاق بیفتد تا رشته‌هایی که فاقد متقاضی هستند حذف شده و رشته‌های بین‌رشته‌ای که می‌توانند کارآفرین باشند، اضافه شود.
وی همچنین با بیان اینکه ۵ شهریورماه سال جاری جشن چهل‌سالگی دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد، افزود: افتتاح رسمی سردرب اصلی دانشگاه، افتتاح دانشکده دامپزشکی و سالن آمفی تئاتر از جمله برنامه‌های چهمیلن سالگرد تاسیس دانشگاه خواهد بود.
کریمی با اشاره به جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: تا کنون دو نفر از کشور افغانستان در رشته حقوق و ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: در حال حاضر ۲۰ دانشجو افغانستانی در رشته‌هایی همچون فیزیک، علوم انسانی و فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
وی در پایان با بیان اینکه قرار بود سایت تولید برق خورشیدی در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: تخصص لازم برای راه‌اندازی این سایت در دانشگاه شهرکرد وجود دارد اما متاسفانه سرمایه‌گذار طرح وارد عملیات اجرایی نشده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.