رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی استان با حضور نیروهای جوان، پر انرژی، متعهد، متخصص و با انگیزه ، نویدبخش افق‌های بسیار خوب و روشن در حوزه‌های مختلف است و در حد توان و در راستای رشد و توسعه استان فعالیت خواهد داشت.

سیروس رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری، درخصوص ظرفیت‌های موضوعی و استانی جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی جامعه، اظهار کرد: جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری دارای موقعیت و ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و درمانی از جمله بانک خون بند ناف رویان بوده و همچنین فعالیت‌های این نهاد در بخش آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت و اشتغال‌‍محور و مرکز آموزش علمی کاربردی در شهرکرد در راستای رشد و توسعه استان است.

وی افزود: در حوزه آموزش، فعالیت‎‌ و اقدامات خوبی در جهاد دانشگاهی از جمله راه‌اندازی 6 مرکز آموزش تخصصی و اشتغال‌محور کوتا‌ه‌مدت در سراسر استان با تدوین بیش از 150 دوره آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت در این مراکز صورت گرفته، به طوری که سالیانه بیش از 50 هزار نفر از این آموزش‌ها بهره مند می‌شوند.

رضایی ادامه داد: در تیرماه سال 1398 هم با توجه به ظرفیت بسیار خوب نیروی جوان و تحصیلکرده در شهرستان لردگان، مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد، تصریح کرد: این مرکز در نیمسال اول تحصیلی 1399-1398 با اضافه شدن 6 رشته جدید با عنوان حقوق با گرایش‌های خدمات قضایی، دستیارقضایی، شورای حل اختلاف، نگارش حقوقی  و ارشاد در امور کیفری و کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار اینترنتی آماده ارائه خدمات آموزشی دانشگاهی به عموم مردم استان به خصوص جوانان است.

رییس جهاد دانشگاهی استان در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی در راستای توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان گام برمی‌دارد، گفت: برنامه‌های فرهنگی این نهاد دانشجومحور و بر اساس سلیقه و نیاز فرهنگی دانشجویان خواهد بود.

رضایی مرکز فعالیت‌های قرآنی، مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، شعبه سازمان دانشجویان، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران – ایسپا، شعبه مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان و شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی را از جمله ظرفیت‌های این نهاد در حوزه فرهنگی برشمرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی و هنری جهاد دانشگاهی در سال جاری، تصریح کرد: در راستای رفع نیاز استان و خصوصا دانشگاه‌ها برای تولید محصولات و خدمات فرهنگی و هنری، این مرکز آماده ارایه خدمات فرهنگی خواهد بود.

رضایی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های خبرگزاری‌های وابسته این نهاد مانند ایسنا و ایکنا در راستای انتشار اخبار امیدبخش و مفید و موثر، افزود: مجموعه جهاددانشگاهی این آمادگی را دارد که در جهت توسعه و رشد هر چه بیشتر چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و درمان، خدمات تخصصی مطلوب ارائه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، افزود: توانمندی‌های این حوزه شامل پژوهش و مطالعات در حوزه‌های گردشگری، محیط زیست و پسماند، آسیب‌های اجتماعی، علوم انسانی و مدیریت، معماری و نقشه‌برداری، تست‌های غیرمخرب در حوزه جوش و خوردگی و در حوزه درمانی بانک ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف نوزاد رویان است.

رییس جهاد دانشگاهی استان با تاکید بر تاثیرگذاری برنامه‌هاو  فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، اشتغال و به ویژه در حوزه فرهنگی، گفت: اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال عموم مردم به خصوص جوانان به واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و اشتغال محور داشته است.

رضایی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با حضور نیروهای جوان، پر انرژی، متعهد، متخصص و با انگیزه ، نویدبخش افق‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف است و در حد توان و در راستای رشد و توسعه استان فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری می‌‎تواند فرصت‌هایی همچون ایجاد مراکز آموزشی کوتاه مدت در شهرستان‌ها و تدوین دوره‌های کوتاه مدت در راستای نیاز آموزشی جوانان، کارکنان دولت و عموم مردم، شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و ایجاد زنجیره کامل از تولید به اشتغال تا اتصال به بازار با جلب مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط در استان در اجرای برنامه اشتغال فراگیر، مراکز و شعب فرهنگی مانند موسسه قرض‌الحسنه دانشجویان به منظور رفع کوتاه مدت نیازهای مالی دانشجویان بی‌بضاعت در حین تحصیل، ایجاد پردیس پارک ملی علوم و فناوری‌‎های نرم و صنایع فرهنگی در استان جهت تبدیل توانایی‌های فرهنگی به ثروت و مرکز پزشکی و سلامت با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا جهاد دانشگاهی وجود دارد می توان با حمایت مسئولین استانی و ملی را ایجاد کند.

رییس جهاد دانشگاهی استان در خصوص نقش اقدامات عملی و ترویجی جهاددانشگاهی در بحث ‌رونق تولید، گفت: هر ساله شاهد نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری با هدف توجه و اهمیت به مهم‌ترین مسائل، اولویت و دغدغه‌های کشور هستیم که این شعارها با توجه به تمام جوانب مطرح شده و به عنوان یک سند راهبردی و راهگشا برای مسئولین و مردم قابل استفاده هستند و اگر از سوی مردم و مسئولین در حد شعار نگریسته نشوند، می‌توانند منجر به رونق و پیشرفت شوند.

رضایی افزود: از محاسن ویژه شعار امسال ارائه سند راهگشا درخصوص اقتصاد کشور است، تحقق این شعار، توجه و اهمیت مسئولین به ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی را می‌طلبد، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، خوشنام، با سابقه و توانمند با استفاده از پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و جوانان نخبه توانسته با استفاده از دانش بومی گام‌های علمی بزرگی بردارد.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار، جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، علاوه بر حفظ ماهیت اصلی، فعالیت‌ها و اقدامات خود را همگام و همسو با مسائل و خواسته‌‎های جامعه برنامه‌ریزی می‌کند و در واقع اقدامات این نهاد مرتبط و بر اساس نیازهای جامعه است.

رضایی درخصوص رسالت جهاددانشگاهی در خصوص پرورش سرمایه‌های انسانی تراز فرهنگ جهادی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته این نهاد انقلابی و نیروی انسانی در این نهاد، اعتقاد و التزام به آرمان‌ها، ارزش‌ها و مدافع اهداف انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره)، پیرو ولایت فقیه و رهبری نظام، متعهد به اهداف انقلاب فرهنگی،برخوردار از منابع انسانی متعهد، کارآمد، مومن، انقلابی، متخصص، خلاق، پرتلاش، خودباور، مسئولیت‌پذیر، دارای روحیه کار جمعی و ملتزم به فرهنگ جهادی است، این نهاد انقلابی با توجه به رسالت اصلی خود در مسیر حرکت به جلو و انجام اقدامات و فعالیت‌ها در پرورش سرمایه نیروی انسانی با ویژگی‌های ذکر شده و در تراز انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌‎ای دارد.

وی گفت: امروزه هیچ مجموعه‌ای بدون توجه به نقش مفید و اثربخش نیروی انسانی در ارائه خدمات، قادر به ادامه راه فعالیت نیست بنابراین توجه و اهمیت ویژه به نیروی انسانی باید سرلوحه همه دستگاه‌ها و نهادها باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان به لحاظ ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان دارد و با برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی در استان گام برمی‌دارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.