معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مددجویان تحت حمایت علاوه بر مباحث آموزشی در موضوعات حفظ و قرائت قرآن نیز شرکت می‌کنند به طوری که امسال 42 هزار نفر از مددجویان در مسابقات قرآنی شرکت کردند.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدیان هفتم مردادماه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های خوبی که نسبت به دیگر دستگاه‌ها در کمیته امداد دنبال می‌شود اقدامات فرهنگی است که خوشبختانه مورد توجه جدی واقع شده است، گرچه کارهای انجام شده با توجه به هزینه‌های سنگین کشور، کفایت نمی‎‌کند.
وی از وجود 130 کانون فرهنگی در کشور، حدود 50 خوابگاه شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان تحت حمایت به منظور انجام کارهای فرهنگی و تربیتی و  15 اردوگاه فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 300 هزار دانش‌آموز و 70 هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند برای تابستان آن‌ها برنامه‌ریزی شده است، به طوری که در تابستان، روزانه حدود دو هزار نفر برای اردوهای هفتگی یا 15 روزه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام احمدیان با اشاره به طرح‌های سدید و وارثین برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد، تصریح کرد: این از دو سال گذشته در حال انجام است، به طوری که این طرح‌ها برای دانشجویان اردوی 15 روزه در مشهد و برای دانش‌آموزان درشش استان کشور که دارای‌ توانمندی علمی هستند، به مدت 10 روز برگزار می‌شود که مورد استقبال این گروه‌ها واقع شده است.
وی با توجه به بضاعت مالی کمیته امداد، بیان کرد: به پشتوانه دولت و مردم کارهای فرهنگی کمیته امدا انجام می‌شود که در صورت همت بیشتر مردم، می‌توان مباحث فرهنگی را گسترش داد.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از برنامه‌های قرآنی این نهاد، مسابقات قرآنی در سطح کشور در موضوعات ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم است که اکنون سومین دوره آن در اصفهان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد:  مددجویان تحت حمایت علاوه بر مباحث آموزشی در موضوعات حفظ و قرائت قرآن نیز شرکت می‌کنند به طوری که امسال 42 هزار نفر از مددجویان در مسابقات قرآنی شرکت کردند.
حجت‌الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه در بحث‌های آموزشی قرآن، روخوانی و روانخوانی از برنامه‌های امسال است، بیان کرد: یکی از مباحثی که به طور جد دنبال می‌شود آموزش قرآن برای سنین 5 تا 7 سال است که تلاش می‌شود در مهدهای قرآن‌ این کار انجام شود.
وی اجرای برنامه‌های قرآن و عترت مخصوصا نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و اجرای طرح فلاح را از برنامه‌هایی پیش‌بینی شده کمیته امداد عنوان کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.