قرارداد پروژه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب میان جهاد دانشگاهی استان و شرکت آب منطقه‌ای منعقد شد.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – احمدرضا سدهی سامانی در این آیین، اظهار کرد: آب یکی از اصلی ترین عناصر ادامه حیات جامعه بشری بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه طرح داناب، به منظور حفظ حداقلی فعالیت‌های اجرایی، سازه‌ای می‌تواند پرکننده کمبودهای موجود باشد، تصریح کرد: طرح داناب به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین طرح‌ها بوده که از جنبه فرایندهای اجرایی مشخص از جنس کارهای آموزشی و فرهنگی در قالب کلی، کم هزینه‌ترین امر است.
سدهی سامانی ادامه داد: طرح داناب یکی از موثرترین طرح‌ها است که علی‌رغم وجود محدودیت مالی و با توجه به اقدامات مطلوب سال گذشته قصد داریم در راستای استمرار بخشیدن و حفظ وضع موجود مرحله دوم طرح را همچنان با جهاد دانشگاهی و با محوریت معاونت حفاظت و بهره برداری انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته جهاد دانشگاهی استان در طرح داناب رتبه برتر کشوری را کسب کرد، گفت: باید تجربه سال گذشته و شناخت اقدام سال جدید را سریع‌تر، با کیفیت مطلوب‌تر و هدفمندی بهتر پیش ببریم، بنابراین با توجه به محدود شدن ظرفیت‌های منابع آبی، باید بیشتر به مباحث فرهنگی پرداخت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه بیان کرد: فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نشان از به روز بودن این مجموعه دارد.
در ادامه سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی انقلابی و باسابقه در سال 59 به فرمان امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت که با ماموریت‌های فرهنگی و آموزشی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد.
رضایی گفت: جهاد دانشگاهی در استان با رویکرد فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد که در حوزه آموزش در دو سطح کوتاه مدت و بلندمدت خدمات خود را ارائه می‌دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه عموم دوره های کوتاه‌مدت اشتغال محورند، بیان کرد: اخیرا در حوزه آموزش، مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در کشور و به تبع در استان راه اندازی شده و طی یک سال اخیر، ششمین آزمون استخدامی سراسری از سوی این مرکز برگزار شد که در استان چهار هزار و 424 نفر در این آزمون شرکت کردند.
وی وجود یک مرکز علمی کاربردی، سازمان تجاری سازی دانش آموختگان، مرکز فعالیت‌های قرآنی، شعبه سازمان دانشجویان، مرکز افکار سنجی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و در حوزه  پژوهشی بخش‌های فناوری اطلاعات، جوش، محیط زیست و گردشگری و  نمایندگی بانک خون بندناف رویان را از جمله بخش‌های فعال جهاد دانشگاهی استان برشمرد و گفت: در آینده مرکز تولید محصولات فرهنگی هنری جهاد دانشگاهی به منظور رفع نیاز فرهنگی دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها راه اندازی خواهد شد.
رضایی با اشاره به اینکه طرح داناب در سال گذشته یکی از طرح‌های موفق اجرا شده از سوی جهاد دانشگاهی بوده است، خاطرنشان کرد: این طرح با تمام توان و با استفاده از تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی انجام شد که امسال نیز این طرح اجرا می‌شود، به گونه‌ای که  شرکت اب منطقه‌ای استان دغدغه این طرح را نداشته باشد.
به گزارش ایسنا، استفاده از ظرفیت‌ خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص طرح احیا و آگاهی بخشی داناب، همکاری و جلسه با سازمان‌ها و نهادهای راهگشای طرح، مستندسازی، تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش نهایی از جمله مفاد این تفاهم نامه است که در فازهای شناخت گروه‌های مخاطب، برنامه‌ریزی و هماهنگی، محتواسازی و اقدامات رسانه‌ای، اجرا و مستندسازی اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.