رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری از دستگیری متهم پرونده سوء استفاده از کارت بانکی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - سرهنگ مرتضی عسگری ششم مردادماه در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه افرادی از کارت بانکی مردم در قبال ارائه خدمات با فیلمبرداری و کپی‌برداری سوء‌استفاده‌ می‌کردند، اظهار کرد: متهمین این پرونده در قالب پیک موتوری و سرویس‌های تهیه غذا فعالیت داشتند، زمانی که برای ارائه سرویس و خدمات به درب منازل مراجعه می‌کردند از طریق کارت بانکی، وجه را دریافت می‌کردند.
وی افزود: این افراد به صورت کاملا ماهرانه، از روی کارت مشتری فیلمبرداری و با ترفندهای دیگر رمز دوم اینترنتی را بدست می‌آوردند و در فرصت مناسب با استفاده از اطلاعاتی که از کارت داشتند مدارک هویتی افراد را جعل و به صورت اینترنتی خرید انجام می‌دادند.
سرهنگ عسگری گفت: خوشبختانه اولین پرونده‌ای که به پلیس فتا واصل شد همکاران در سریع‌ترین زمان ممکن با پشتیبانی مراجع قضایی در یکی از استان‌های مرکزی کشور حضور و یک نفر از آن‌ها را دستگیر کردند که دستگیری مابقی افراد در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه میزان وجوهات این پرونده در دست بررسی است، تصریح کرد: تعداد زیادی پرونده‌ نسبت به این متهمان تشکیل شده که این افراد در رده سنی حدودا 20 تا 30 سال هستند و بیشتر به دلیل انگیزه‌های مالی وارد جرایم شده بودند.
رئیس پلیس فتای استان گفت: این افراد هم از طریق ارسال لینک‌های آلوده و درگاه‌های جعلی و هم از طریق کپی‌برداری و فیلمبرداری از طریق کارت‌های بانکی طعمه‌های خود را مورد هدف قرار می‌دادند که کارت‌های بانکی معمولا در مکان‌هایی بود که خدمات به افراد ارائه می‌کردند، ولی در سراسر کشور مرتکب جرایم فیشینگ و بهره‌برداری از رمز دوم کارت‌ها می‌شدند.
وی به مردم توصیه کرد: نباید برای پرداخت وجه از طریق کارت بانکی، به هیچ وجه کارت را در اختیار فروشنده قرار دهند و سعی کنند تراکنش را خود انجام دهند، همچنین به هیچ وجه در فضای مجازی برای احراز هویت یا واریز وجه به حساب بانکی، عکس کارت بانکی یا مدارک هویتی را برای فردی ارسال نکنند، زیرا ممکن است اشخاص ثالث با اسم و مشخصات افراد قصد احراز هویت داشته باشند و جرمی را مرتکب شوند.
رئیس پلیس فتای استان در ادامه در خصوص رمز اینترنتی یکبار مصرف، تصریح کرد: در صورتی که بانک‌ها رمز اینترنتی یک بار مصرف را برای مشتری فعال نکنند به محض اینکه ریالی از حساب مشتری جابجا شود بانک باید پاسخگو باشد.
وی در خصوص مزاحمت‌های اینترنتی، خاطرنشان کرد: اگر فرد مزاحمی پیامی را برای افراد ارسال کند و قصد آزار و اذیت را داشته باشد سریعا باید شماره فرد مزاحم مسدود شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.