نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نماز جمعه از احکام مهم اسلام است، تصریح کرد: امام جمعه دارای وظایفی بوده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حرف زدن برای رضای خداوند است، بنابراین وظیفه امام جمعه برطرف کردن ابهامات جامعه و ترسیم طراحی‌های دشمن است.
به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام چهارم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به پنجم مردادماه و اقامه اولین نماز جمعه به طور رسمی در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه از احکام خداوند است که به دستور پیامبر اقامه شد.
وی افزود: زمینه اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی فراهم شد گرچه قبل از نظام به دلایلی نماز جمعه در کشور رنگ باخته بود.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی این بود که بسیاری از احکام اسلام احیا شد و به اسلام جان بخشید.
وی گفت: نماز جمعه به عنوان کنگره هفتگی و علامت مومن بوده و 11 آیه و سوره قرآن کریم بر نماز جمعه اشاره دارند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نماز جمعه از احکام مهم اسلام است، تصریح کرد: امام جمعه دارای وظایفی بوده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حرف زدن برای رضای خداوند است، بنابراین وظیفه امام جمعه برطرف کردن ابهامات جامعه و ترسیم طراحی‌های دشمن است .
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: یکی از ارکان نماز جمعه مردم و رکن دیگر برگزار کنندگان آن هستند که زمینه شکل‌گیری نماز جمعه را فراهم می‌کنند.
وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برپایی نماز جمعه و رسانه‌ها که خطبه‌های نماز جمعه را منعکس می‌کنند، افزود: برخی از مدیران حق جایگاه نماز جمعه و وظیفه دینی را ادا نمی‌کنند که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. 
امام جمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای دو جنبه عمومی و مردمی و جنبه حکومتی و تشکیلاتی است، گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر در هر دو عرصه فعال باشد و جدی گرفته شود.
حجت‌الاسلام با اشاره به اینکه وظیفه مردم تذکر لسانی و وظیفه حکومت، اجرایی است، تصریح کرد: اجازه ندهید وظیفه مهم الهی در جامعه کمرنگ شود، زیرا کمرنگ شدن دین در جامعه فساد را غالب می‌کند و به جامعه ضرر می‌رساند.
وی در ادامه اشاره به عملیات پیروزمندانه مرصاد در سال67، بیان کرد: عملیاتی حساب شده که علیه منافقان کوردل و دشمنان صورت گرفت، با بسیج مردمی به یک باره خنثی شد و بار دیگر رسوایی از آن منافقان شد.
وی افزود: مظلوم‌نمایی‌ها چهره ظالمانه دشمنان را تغییر نمی‌دهد، به گونه‌ای که در تاریخ به عنوان ظالمان انقلاب اسلامی مطرح شده‌اند، بنابراین حقیقت جامعه بصیرت است که باید روز به روز افزایش یابد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها از جمله توقیف نفت‌کش انگلیسی خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند از تمام حرکت‌هایی که انجام می‌دهند پاسخ می‌گیرند زیرا زمان بزن در رو گذشته است که با توقیف نفت‌کش ایرانی خود را در منطقه نشان نداند ولی رسوایی آن‌ها از سوی خدا نشان داده شد و با اقتدار نظام نفت‌کش انگلیسی توقیف شد.
وی با اشاره به پنجم و ششم مردادماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: باید به این مسئله بسیار توجه شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اختتامیه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، بیان کرد: امسال 21 شب بر سر سفره معارف نشستیم.
وی ضمن تشکر از تمانی دست‌اندرکاران طرح و رسانه‌ها به دلیل انعکاس آن، گفت: هدف از برگزاری این گونه برنامه‌هایی که تشکیل می‌شود حرف حق و مطرح شدن حقایق است که مدام و مستمر باید بیان شوند، خوشبختانه امسال نیز با استقبال خوبی همراه بود . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"B Titr"; font-weight:bold;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.