ذبیح الله غریب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، از کسب رتبه دومی این استان در اجرای سیستم آبیاری نوین در بخش کشاورزی در سطح کشور خبر داد و  اظهار داشت :  حدود ۶۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان معادل ۵۴ درصد از به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

به گفته وی، با این روش در دو سال اخیر از هدر رفت بیش از ۲۴۲ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است و بخشی از باغات در معرض خشکسالی و نابودی در سال گذشته نجات یافته است. 

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد : با برنامه ریزی و سیاست های دولت حدود ۸۰ درصد اعتبارات هزینه ای اجرای طرح آبیاری نوین از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین می شود. 
غریب، با اشاره به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان در دستورکار دولت قرار دارد. 
وی از آغاز عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای مصطفی آباد با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در چند روز گذشته خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح، امسال زمینه اشتغال ۶۰ نفر و  بهره مندی ۳۱۰ خانوار در بخش کشاورزی فراهم می شود.

غریب ، از اجرای آبیاری قطری  ۸۰ درصد از باغات چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: تولید سالانه بیش از ۱۴ هزار تن محصول بادام مرغوب صادرات با کسب مقام نخست تولید بادام مامایی ،بهترین الگوی کشت باغ مثمر با آب کم است.
رییس سازمان جهادکشاوری تاکید کرد:  هیچ محدودیتی برای تامین منابع جهت توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در این استان  وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود. 

۶۱۹۹/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.