به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ،  دکترعلیرضا کلانی متخصص جراحی عمومی و پزشک معالج کودک در خصوص این خبر گفت: این کودک نهمین روز تیرماه ۹۸ در حالی به اورژانس بیمارستان شهدا لردگان آورده شد که بنا به اظهار نظر همراهان بیمار حین تاب بازی سقوط کرده و دچار نفوذ یک قطعه چوب بزرگ از قسمت پهلوی راست به داخل شکم شده است. در بررسی اولیه مشخص گردید عمق نفوذ بسیار زیاد بوده و کودک ضرورت انجام عمل جراحی فوری دارد که به همین علت پس از انجام اقدامات اولیه در مدت زمان بسیار کوتاهی به اتاق عمل منتقل گردید.
وی افزود:نفوذ چوب به قطر حدودد۳ سانتی متر تا عمق شکم به اندازه تقریبا ۲۵ سانتی متر بود و باعث آسیب کبد و بخشی از روده باریک شده بود که تحت ترمیم قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بدیهی است وجود چنین مواردی در ارتباط با نفوذ عمیق اجسام غیرعادی نادر بوده و انجام جراحی آنها نیز بسیار پرخطر بوده و نیاز به پیش بینی اقدامات مهمی از جمله کنترل گیری عروق اصلی و سرعت عمل بسیار بالا دارد که باعنایت به الطاف الهی این مهم انجام گرفت و کودک پس از جراحی همواره شرایط خوب و پایدار داشته و پس از ۶ روز با حال عمومی خوب ترخیص گردید.

دکتر کلانی در پایان اظهار داشت:بر خود واجب میدانم که از زحمات آقای دکتر ظهیری متخصص بیهوشی، پرسنل اتاق عمل، اورژانس، آی سی یو و بخش جراحی بیمارستان که بدون تلاش و همکاری آنها انجام این عمل و کسب مجدد سلامتی این کودک امکان پذیر نبود تقدیر و تشکر به عمل آورم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1213322
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.