پژوهشگر و مدرس فلسفه و حکمت با تاکید بر اینکه نقش آفرینی در جامعه بدون اخلاق و معنویت هیچ تاثیری ندارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) نیز با اخلاق و معنویت جامعه جاهلیت عرب را تکامل بخشید و رشد داد.
 
به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، شب گذشته 20 تیرماه در هشتمین شب از بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زادیی دینی، با اشاره به اینکه خودسازی مهم‌ترین مؤلفه نظام انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی به عنوان دیگر مؤلفه های نظام انقلابی نیازمند خودسازی هستند.
 
وی مقصود رهبری از معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب را برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در خود و جامعه دانست و افزود: اخلاق نیز به معنای رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع و ... است.
 
حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق را جهت دهنده همه حرکت‌های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه می‌دانند، اظهار کرد: بر این اساس محرک و جهت دهنده اصلی جامعه در مسیر پیشرفت و تمدن‌سازی اخلاق و معنویت است.
 
رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با تاکید بر اینکه نقش آفرینی در جامعه بدون اخلاق و معنویت هیچ تاثیری ندارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز با اخلاق و معنویت جامعه جاهلیت عرب را تکامل بخشید و رشد داد.
 
پژوهشگر و مدرس فلسفه و حکمت با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به دلیل زهد، ایمان و تهجد در دل جوانان مسلمان سراسر جهان جای باز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: عالِم باید اهل عمل، تهجد و زهد باشد و درد مردم را بفهمد تا بر جامعه و مردم اثر بگذارد.
 
حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه زندگی آرامش‌بخش در دنیا تنها با مادیات فراهم نمی‌شود و اخلاق و معنویت لازمه اصلی آن است، ادامه داد: ایثار، خدمت گذاری به مردم و شنیدن و رسیدگی به درد مردم از آثار اخلاق و معنویت در جامعه است.
 
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما در کشور به برکت انقلاب اسلامی ایثار، اخلاص و ازخودگذشتگی را در بسیاری از موارد از جمله سیل اخیر مشاهده کرده‌ایم، اضافه کرد: علت این رفتارهای ایثارگونه انس با اهل بیت(ع) و کسب معنویت در ایام مختلف سال است.
 
استاد و پژوهشگر فلسفه دین با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را را به کار گرفته تا اخلاق و معنویت را از جامعه ما بگیرد، اظهار کرد: عرفان‌های کاذب در همین راستا شکل گرفته و اگر ما معنویت اصیل اسلامی و اهل بیتی(ع) را منتقل نکنیم عرفان‌های کاذب جای آن‌ها را می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه نیاز به معنویت در مردم را باید تأمین کرد و ارزش‌های معنوی و ایمانی را با توجه به منابع غنی که در اختیار ماست گسترش داد، تصریح کرد: اگر نیاز به معنویت در میان مردم تأمین شود قطعاً جایی برای عرفان‌های کاذب باقی نمی‌ماند.
 
رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بر بهره‌گیری از نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در غنی‌سازی معنویت جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان از رسانه‌ها برای انحراف مردم و جوانان استفاده می‌کنند که باید با هوشیاری نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرد.
 
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معنویت تنها در شب زنده‌داری و عبادت ظاهری خداوند نیست، خاطرنشان کرد: معنویت در علم و کار نیز نهفته است و باید معنویت را در علوم مختلف تبیین و تشریح کرد.
 
استاد و پژوهشگر فلسفه دین با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند اخلاق و آداب اجتماعی است، اظهار کرد: توجه به محرومان، حرمت نهادن به یکدیگر و تکریم خانواده مصادیقی از اخلاق اجتماعی است که مستندهای دینی در این موضوعات نیز وجود دارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"B Titr"; font-weight:bold;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.