مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: جغد جنگلی برای نخستین بار در شهرستان لردگان مشاهده و توسط دو کودک دوستداران طبیعت به حفاظت محیط‌زیست تحویل داده شد.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری - شهرام احمدی اظهار کرد: پریا و محمدرضا اسلامی با مشاهده تعداد یک فرد پرنده جغد جنگلی مصدوم در دست گردشگران آبشار آتشگاه لردگان با هدف کمک به نجات این پرنده، آن را از گردشگران خریداری و به حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.
وی افزود: مشاهده این گونه پرنده برای نخستین بار در استان ثبت شده است.
 احمدی تصریح کرد: انجام چنین اقدام فرهنگی از سوی این نوجوان 10 ساله، قابل تقدیر و معرفی برای الگوبرداری در جامعه است.
 وی تصریح کرد: پرنده مذکور هم اکنون توسط متخصصان دامپزشک در حال تیمار است و پس از به دست آوردن سلامت کامل به طبیعت باز خواهد گشت.
احمدی ادامه داد: این پرنده که توسط گردشگران زنده گیری شده بود، به دلیل تغذیه نامناسب و صدمات بدنی، بیمار شده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان یادآور شد: هم اکنون تعداد گونه پرنده‌های چهارمحال و بختیاری به 267 گونه رسیده است.
جغد جنگلی با نام علمی (Strix aluco) طولی حدود ۲۷ سانتی متر دارد که دارای پر و بال لکه لکه و چشم هایی سیاه است، این پرند سری بزرگ و گرد دارد و  پرهای پروازش دارای رگه های تیره رنگ بوده که معمولا به صورت یکدست است.
جغد جنگلی، گونه‌ای جغد بوده که دارای بدن کوتاه و پهن است که معمولا این حیوان در جنگل های اوراسیا، ایران و در جنگل های بلوط زاگرس یافت می‌شود.
جغد جنگلی حیوانی شب رو بوده که غذای خود را از راه خوردن جوندگان تأمین میکند که از کمینگاه های خود بر سر طعمه فرود می آید و جانور را یک جا میبلعد، همچنین جغد های جنگلی توانایی شکار جغد های کوچکتر را دارند اما خود طعمه عقاب ها و جغد های بزرگتر می‌شوند.
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.