به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز پنجشنبه پس از پایان نشست مجمع سالیانه هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: در سفر به بلژیک دو جلسه مهم با ویلموتس در سفارت ایران در بلژیک برگزار شد ، که برای این نشست جای تقدیر و تشکر از سفیر و تمامی اعضا سفارت جمهوری اسلامی دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران با رد برخی از اظهار نظرها که این سفر برای انعقاد قرارداد در بلژیک بوده است نه ایران، گفت : این مساله مطرح نبود چرا که قرارداد با سرمربی را بارها می توان در داخل کشور منعقد کرد.
وی گفت: این نشست پیرامون امضا قرارداد با سرمربی تیم ملی نبود، بلکه بحث پیرامون موانع پیش بینی شده در قرارداد و مشکلات پیش رو ، از جمله انتقال پول سرمربی و چگونگی پرداخت و انتقال حقوق و دستمزد بود.
تاج ادامه داد: باید تقریبا ویلموتس را سرمربی تیم ملی ایران دانست و وی روز یکشنبه یا دوشنبه چهار یا پنجم خردادماه به تهران می آید و بحث های قبلی ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه ویلموتس سرمربی تیم ملی است و کارش را انجام می دهد ، گفت : سرمربی جدید تیم ملی دوشنبه یا سه شنبه بازیکنان تیم ملی را معرفی خواهد کرد.
به گفته وی، بعد از کارکوس کی روش ، فدراسیون فوتبال ایران به دنبال یک مربی با معدل سنی 50 تا 55 سال سن بود، که ویلموتس را به عنوان یک سرمربی جوان انتخاب کرد و او در حوزه فوتبالی، سابقه درخشان بازی دارد و در دوره ای که سرمربی تیم ملی بلژیک بود، این تیم را از رده 54 دنیا به رده اول دنیا با نسل طلایی رساند.
به گفته وی، همه مربیان جهان دوره اوج و افول دارند و هیچ مربی در این مساله مستثنی نیست چرا که شکست ها و پیروزی های مختلفی در فوتبال دارد اما جوان بودن، انگیزه داشتن و وقت فراوان ویلموتس یک مزیت است، که باید نهایی شدن وضعیت سرمربی گری او در ایران را تمام شده دانست.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد: تنها مباحث مالی می ماند، که تامین همه آن ، دست فدراسیون نیست، اما مبلغ قرارداد مشخص است ولی برای هر دو طرف قابل انتشار نیست و این در قرارداد ذکر شده است.
وی گفت : در قرارداد ویلموتس همه چیز روشن است و در حالی که کارلوس کی روش در این اواخر حدود 11 دستیار خارجی داشت، برای ویلموتس حدود دو یا 3 دستیار کاهش یافته و بزودی دستیار ایرانی به تیم سرمربی اضافه شده است.
به گفته وی، تا اندازه ای این دستیاران را فدراسیون به سرمربی معرفی کرده، ولی ویلموتس انتخاب می کند که تا پنجم خرداد دستیاران وی معرفی می شود.
تاج ادامه داد :یکی دیگر از برنامه های ویلموتس، نظارت بر تیم های پایه است که به صورت ' سوپروایرز ' است.
وی گفت: در این قرارداد از سرمربی تیم ملی درخواست شده است از مصاحبه درباره تیم های دیگر پرهیز شود که درگذشته به شدت باعث رنجش شده و مشکلاتی برای فوتبال کشور ایجاد کرد.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بندهای قرارداد ویلموتس دو یا سه برابر قرارداد سرمربی پیشین است و سفرها او براساس نظر فدراسیون انجام می شود و اینها کمک می کند که سالهای خوبی برای فوتبال طی شود.
تاج ، در پاسخ به این سوال که مارک ویلموتس سرمربی پروازی است، گفت : سرمربی ایران پروازی نیست و خودش نیز پیشنهاد این گونه ندارد ،او سرمربی جوانی است و با ارزیابی فدراسیون کارنامه موفقی دارد و در فوتبال بلژیک موثر بوده است
سرمربی تیم ملی گفت :با توجه به محدودیت های موجود در کشور ، ورود یک سرمربی خوب برای تیم ملی یک نقطه قوت است ولی برخی ها بی مهری می کنند.
وی، با رد برخی اظهار نظرها پیرامون بیماری ویلموتس گفت : از همین الان اعلام می شود که سرمربی تیم ملی هیچ گونه بیماری کلیوی ندارد.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به سوال برنامه های 'فیفا دی' تیم ملی فوتبال ایران با سرمربی جدید و کمبود ارز این فدراسیون نیز گفت : دولت در مجموع از دو و سه ماه پیش از جام جهانی 2018 روسیه ، نتوانست به فدراسیون کمک کند و فدراسیون باید در این وضعیت کار کند.
وی گفت : فدراسیون فوتبال در این شرایط که محدودیت های شدید بانکی در خارج از کشور وجود دارد برای تامین ارز و پول سرمربی اقدام کند و این وظیفه فدراسیون است.
تاج ادامه داد : تیم ملی فوتبال ایران دو بازی فیفادی با سوریه و کره جنوبی برگزار می کند و در حال برنامه ریزی برای برگزاری بازی های بیشتر فیفا دی برای تیم ملی است.
به گفته وی ، هیچ مدیریتی از فدراسیون فوتبال زمین نمانده است و فدراسیون برنامه ریزی خود را به خوبی ایجاد می کند.
وی، در پاسخ به سوال ایرنا که آیا امکان اخذ میزبانی دیدار نهایی جام حذفی باشگاه های کشور به شهرکرد وجود دارد؟ گفت : هنوز امکانات این استان را فدراسیون بررسی نکرده است.
تاج، در خصوص کانون هواداران نیز گفت : ار سال آینده ماهیت کانون هواداران قاعده مند می شود و کانون هواداران باید اقدام به ُپر کردن فرمهای سوء پیشینه کنند و آموزش های لازم را فرا بگیرند تا بتوان سکوهای ورزشگاه ها را ساماندهی کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز چهارشنبه پس از بحث و رایزنی با سرمربی بلژیک در سفارت ایران ، روز پنجشنبه برای شرکت در مجمع سالانه فوتبال راهی شهرکرد شده بود.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.