به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود : آمریکا از همان ابتدای انقلاب مشکلات اقتصادی را برای ایران ایجاد کرد و 40 سال ملت ایران را در حصر اقتصادی قرار داد ولی این حصر نه تنها به ایران ضربه نزده است ،بلکه باعث بالندگی ایران شد.
وی افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره سم است و جنگ نیز نمی شود و آمریکا اکنون دچار یاس شده است و تنها گزینه ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکاست.
نکونام یادآور شد: بارها گزینه مقاومت در برابر آمریکا جواب داده است و بزودی مقاومت در برابر آمریکا نیز جواب نهایی را خواهد داد و در جنگ اراده ها، پیروزی با ملت ایران است و ملت در برابر شیطنت آمریکا ایستادگی خواهد کرد.
خطیب جمعه شهرکرد گفت : تا امروز مردم ایران 40 سال در صحنه انقلاب بودند و از دین دفاع کرده اند ، اگر چه ممکن است عده ای ریزش کرده اند اما تاریخ جمهوری اسلامی روشن و تابنده است.
وی تاکید کرد : مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران موضع روشن جمهوری اسلامی ایران در خصوص آمریکا به زیبایی و صراحت بیان فرمودند و این مساله باید سرلوحه کار همه مسوولان باشد.
امام جمعه شهرکرد به زیاده روی در مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد بیشترین مصرف کالای در کشور صورت می گیرد و با یک فرهنگ عمومی و عزم هماهنگی باید به اندازه مصرف کرد و از زیاده روی خودداری کرد.
به گفته وی، تلاش های دولت در این زمینه بسیار مهم است و دولت باید برنامه ریزی درستی برای مصرف بهینه داشته باشد.
وی گفت : همه چیز را نمی توان به برجام ربط داد و حالا که برجام با بدفرجامی روبرو شده است و آمریکا اقدام به نقض برجام کرده است، باید در این زمینه یک برنامه درست برای توجه به داخل را افزایش داد و از نگاه به بیرون خودداری کرد.
نکونام بیان کرد: آمریکا ، احمق ترین احمق هاست ولی می فهمد که نمی تواند در برابر مقاومت ایران تهدیدی داشته باشد و نباید از تهدید دشمن هراس داشت.
به گفته وی، باید اقتصاد درون را به بهترین شکل درست کرد و ظرفیت انسانی و اقتصادی و امکاناتی در کشور بالاست و نگاه به تولید و رونق تولید باید جدی گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به توصیه های قرآنی بیان داشت : باید مراقبت کرد در هر مرحله ای امتحان الهی را انسان ها بشناسند و این همیشگی است و انسان همواره در معرض امتحان الهی قرار دارند که در ماه مبارک رمضان باید از این ماه بیشترین استفاده را برد.
به گفته وی ، ما در یک دوره تاریخی حساس قرار داریم مانند دوران گذشته در یک مقطع قرار داریم و آیندگان برای ما ثبت خواهد کرد که راه انبیاء را رفته این یا راه دیگری طی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: موضع افراد باید همواره مشخص باشد و امر به معروف و نهی از منکر نیز موضع روشن است.
خطیب جمعه شهرکرد بر اقامه نماز در همه محله ها و ادارات تاکید کرد و گفت : اقامه نماز در مساجد محله ها و ادارات ، از مسائل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به اشاره به مناسبت های تقویمی گفت : روز ملی جمعیت ، روز ملی میراث فرهنگی و موزه ها ، نیمه ماه رمضان و ولادت امام حسن (ع) و کمک به آزادی زندانیان و نیکوکاری از برنامه های هفته پیش روز است که باید به این مسائل مورد توجه قرار گیرد.
نکونام با اشاره به روز بسیج عشایری ، گفت : عشایر یکی از مولفه های مهم کشور است که پای انقلاب و ارزش های اسلامی و لایت مانده اند که نقش مهمی در تولید مولد دارند.
به گفته وی، جمعیت شیعه باید مورد توجه قرار گیرد و از این جمعیت غافل نشد چرا که ایران ظرفیت بالایی برای جمعیت دارد.
وی با نکوداشت فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و تولید امام سوم شیعیان افزود : امام حسن امام جهادگر در برابر طاغوت بودند که ایشان را برخی از یاران تنها گذاشتند و وجود ایشان برکت برای اسلام است.
نکونام به طرح تکریم ایتام اشاره کرد و گفت : دست مستندان و ایتام را باید گرفت و حمایت از خانواده زندانیان نیز در ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.