سردار غلامعباس غلامزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری افزود: طی همین مدت 667 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که 300 کیلوگرم از این میزان حشیش در هفته جاری از یک باند مواد مخدر در محور لردگان کشف و ضبط شد.
وی گفت: طرح پاکسازی نقاط و محلات آلوده در سطح استان نیز با 33 درصد افزایش اجرا شد که در این طرح 121 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
وی از افزایش 190 درصدی دستگیری خرده فروشان طی سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت 68 خرده فروش مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شد.
سردار غلامزاده با اشاره به افزایش 20 درصدی دستگیر شدگان مواد مخدر در استان اظهار داشت: در این مدت 200 معتاد متجاهر در استان شناسایی و دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ارجاع داده شدند.
وی با اشاره به دستگیری معتادان متجاهر در استان به کاهش 20 درصدی سرقت های خرد اشاره کرد و گفت: در این مدت به یکهزار نفر از جوامع در معرض آسیب آموزش ارائه شد.
غلامزاده از پلمپ 12 منزل مسکونی فروشندگان مواد مخدر و پاتوق مصرف در طرح های پاکسازی نقاط آلوده خبر داد و گفت: اجرای مستمر طرح های پاکسازی نقاط آلوده در کل استان در سال جاری ادامه می یابد.
فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری با تاکید بر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت های نظام و نیروی انتظامی افزود: اجرای طرح های پاکسازی نباید زمینه جابه جایی کانون های جرم را فراهم کند.
وی گفت: با جابه جایی کانون های جرم نه تنها در حوزه پیشگیری و مبارزه موفق نخواهیم شد بلکه محلات دیگر نیز به مواد مخدر آلوه خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون 5 نقطه آلوده به مواد مخدر در استان شناسایی شده است که اجرای کارهای فرهنگی و افزایش خدمات رسانی می تواند در حوزه مقابله و پیشگیری موثر باشد.
سرهنگ مهران مرادی افزود: محله 32 غرب شهرکرد، محله 33 بروجن، یک محله در فارسان، یک محله در سامان و یک محله در بن به عنوان محلات آلوده استان هستند.
وی از آمادگی سپاه برای برگزاری دوره ها و آموزش های مشاوره به معتادان و خانواده های آنها خبر داد.
به گفته مرادی، عدم استفاده از توان مردم و سمن ها و تشکل های مردمی و ادامه دار نبودن طرح های برخوردی در اماکن پرخطر از مشکلات اجرای طرح های پیشگیری است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.