به گزارش ایرنا، این میزگرد در دو بخش بررسی 'علل قاچاق چوب و زغال در مناطق جنگلی' و 'واکاوی کاهش پوشش گیاهی عامل تقویت سیلاب ها ' با حضور کارشناسان دانشگاهی و مسوولان اجرایی برگزار شد.
در این نشست کارشناسان و صاحب نظران بر مساله فرهنگ سازی و ایجاد آگاهی بخشی نسبت به معضل قاچاق چوب و زغال و جلوگیری از آن براساس قوانین بالادستی و قوانین تعزیزی و واکاوی خسارت انفال در مواجه با سیلاب های اخیر بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست ' شهرام احمدی' مدیرکل حفاظت محیط زیست، 'برمک اسلامی' معاون حفاظت امور اراضی و 'علیرضا بیگی' فرمانده یگان منابع طبیعی و آبخیزداری، 'حسن جهانبازی' رئیس مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی و ' علی خسروی ' معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، ' عطاالله ابراهیمی ' استاد دانشگاه شهرکرد و نوربخش رضایی مسوول یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری دیدگاه های خود را ارائه دادند.
این میزگرد به بررسی قوانین موجود برای کنترل و کاهش تخریب مراتع و جنگل ها ، وضعیت موجود زیستگاه ها و ذخایر جنگلی، تعداد پرونده های تعریزی مبارزه با قاچاق چوب و زغال ، چشم انداز پیشروی توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری براساس طرح آمایش سرزمینی ، نگاه جامع دانشگاه به مساله حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، میزان ورود سیلاب به عرصه ها طبیعی و حریم رودخانه ها پرداخت شد.
مشروح این میزگرد دوگانه ایرنا بزودی به آدرس www.irna.irدر اختیار مخاطبان و محققان قرار می گیرد.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.