علی کاظمی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی در شهرکرد با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سند بالادستی در نظام آموزشی است، افزود: اجرای این سند از سال 1390 با هدف تغییر در نظام آموزشی و تاکید بر ابعاد فرهنگی و تربیتی آن تصویب شد.
وی گفت: از زمان تصویب سند تاکنون تنها 7 زیرنظام برای این سند تهیه شده که این زیرنظام ها نیز اجرایی و عملیاتی نشده است.
به گفته وی، براساس مطالعات 10 تا 20 درصد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شده که با توجه به مشکلات پیش روی این سند اجرایی شدن آن نیاز به یک عزم جدی دارد.
کاظمی با تاکید بر اینکه این سند باید تا سال 1404 اجرایی شود، افزود: در راستای اجرایی شدن برنامه ششم توسعه نیز بحث رتبه بندی معلمان در نظام آموزش و پرورش هنوز به معنای واقعی عملیاتی نشده است.
وی با اشاره به اینکه انگیزه و شادابی در بین فرهنگیان و معلمان کم است، افزود: این امر باعث ایجاد گسست بین دانش آموزان و معلمان شده که با گسترش این گسست زمینه بروز ناهنجاری ها و مشکلات افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، در آیین تجلیل از معلمان برتر استان چهارمحال وبختیاری از 17 معلم نمونه استانی تجلیل شد.
در استان چهارمحال وبختیاری بیش از 14 هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت 202 هزار دانش آموز را برعهده دارند.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.