به گزارش ایرنا، عباس ایمانی روز چهارشنبه در سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امید است بتوان در این استان با راه اندازی سمن سرا (خانه تشکل های سابق) زمینه جذب و رونق گردشگری استان ها را فراهم کرد.
وی افزود: در حوزه سمن سرای تشکل های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یکی دو سال اخیر جهش مطلوبی رخ داده است.
ایمانی تصریح کرد: در این مدت طی تعامل صورت گرفته با وزارت کشور، سمن سرای تشکل های فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت استانی احیاء شد و پس از آن شیوه نامه ای ایجاد و بهره برداری به استان ها جهت اعمال، ابلاغ شده است.
مسئول سمن سرای تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: امید است با این نگاه بتوان از ظرفیت سمن ها در راستای توسعه گردشگری، حفظ و احیای میراث فرهنگی و رونق و ترویج استفاده از تولیدات صنایع دستی به صورت ملی و بین المللی اقدام کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سازمان های مردم تقویت و حمایت شوند و برگزاری این دوره های اموزشی نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی توان علمی سمن ها دارد.
شهرام مقدس تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری بسته های فرهنگی و حمایتی برای تقویت سازمان های مردم نهاد را در دستور کار دارد.
مقدس تاکید کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین آمادگی دارد تا در صورت اختصاص یک مکان مناسب از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای راه اندازی سمن سرای این استان نسبت به تجهیز آن اقدام کند.
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور به میزبانی شهرکرد به مدت 2 روز آغاز به کار کرد.
محمدرضا عباسی تصریح کرد: در سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور 60 نفر از اعضای فعال سمن های گردشگری استان های هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و فارس حضور دارند.
وی اظهار داشت: آموزش، تمرکززدایی، استفاده از ظرفیت های تشکل ها برای معرفی جاذبه ها، بهره مندی اقتصادی جامعه محلی و فراهم کردن بسترهای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی جزو مهمترین اهداف برگزاری سومین دوره توانمندسازی تشکل های گردشگری منطقه 2 کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، وظیفه این سازمان های مردم ، توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.