فرحناز قائدامینی روز یکشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم در شهرکرد افزود:جشنواره نوجوان سالم در راستای ترویج فرهنگ مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، خانواده ها و حامعه از سنین کودکی و نوجوانی است.
وی گفت: این جشنواره در 2 موضوع آموزش شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر با محوریت پیشگیری از گرایش به سوء مصرف موادمخدر و دخانیات، پیشگیری از گرایش به خشونت، پرخاشگری و رفتارهای پرخطر برگزار شد.
وی گفت: فرهنگ سازی،ترویج و گسترش نهضت فرهنگ شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره در مدارس است.
قائدامینی افزود: در این جشنواره 8 هزار اثر در قالب فیلم کوتاه، نمایش، مقاله (با رویکرد پژوهشی)، نقاشی، ایده پردازی، عکس، روزنامه دیواری، تولید نرم افزار رایانه ای و چند رسانه ای ارسال شد.
وی گفت: در بخش ابتکارات آموزشگاهی نیز آثاری در قالب الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه های ابتکاری پیشگیری ارسال شد.
به گفته وی، در این جشنواره از 200 اثر برگزیده در بخش های مختلف تجلیل شد و آثار برتر برای رقابت به مرحله کشوری راه یافتند.
قائدامینی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس استان طرح های مختلف از جمله خانه و مدرسه، مهارتهای زندگی با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست.
در سال تحصیلی جاری بیش از 202 هزار دانش آموز در مقطع های مختلف تحصیلی در مدارس چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.