به گزارش ایرنا، مجید نظری دهکردی شامگاه شنبه در نخستین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسئولان اجرایی موظفند در جلسه آتی پروژه های پیشنهادی خود را با توجه به خسارات وارده در بارش های اخیر اولویت بندی و نیاز اعتباری آنها را برآورد کنند.
وی افزود: پروژه های پیشنهادی پس از تکمیل به قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.
نظری دهکردی تصریح کرد: این قرارگاه با هدف استفاده بهینه از اعتبارات در راستای بازسازی و نوسازی سریع تر مناطق آسیب دیده ایران تشکیل و فعال شده و تمامی فعالیت های قرارگاه کشوری بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده براساس فعالیت های علمی، اساسی، پایه ای، زیرساختی، اصولی و استاندارد، برابر ضوابط و مقررات صورت می گیرد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در بارش های سیل آسای اخیر حدود 6 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف این استان وارد شد.
ستار فرهادی تاکید کرد: از این میزان خسارت 2 هزار و 380 میلیارد ریال در بخش کشاورزی، یکهزار و 120 میلیارد ریال در حوزه مسکن و 2 هزار و 490 ریال در قسمت عمومی و زیربنایی بوده است.
وی اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در سال های گذشته نسبت به ساماندهی رودخانه های استان ضعیف عمل کرده است.
فرهادی تصریح کرد: به همین منظور شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری باید هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی رودخانه های استان اقدام اساسی انجام دهد.
وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری باید براساس دستور وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر به این استان برای محور ارتباطی شیخ علیخان – موگویی – بزنوید به طول 120 کیلومتر برنامه ریزی کند، همچنین نسبت به تعمیر اساسی راه های ارتباطی، پل ها و به خصوص پل های مرادآباد، دزک سرچشمه و بارز اقدام لازم را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.
به گزارش ایرنا، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در سطح ملی به ریاست وزیر کشور و جانشینی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل و فعال شده است.
چهارمحال و بختیاری در 3 موج بارش سیل آسای امسال حدود 6 میلیارد ریال خسارت دید.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.