فرهاد رئیسی دهکردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: زیرساخت های آرامستان جدید مانند قطعه بندی، جوی و جدول، روشنایی، آسفالت معابر، پارکینگ جداگانه برای هر قطعه، سالن اقامه نماز میت، 2 غسالخانه زنانه و مردانه و سالن های انتظار در این مکان آماده سازی شده است.
وی تاکید کرد: برای سهولت در رفت و آمد مردم به آرامستان جدید، سرویس های عمومی ایاب و ذهاب پیش بینی و مستقر خواهد شد.
رئیسی ادامه داد: آرامستان جدید شهرکرد 58 هکتار وسعت دارد که در فاز نخست آن 5 قطعه با ظرفیت 3 هزار مزار پیش بینی شده است.
وی افزود: این آرامستان برای 50 سال آینده پیش بینی شده و طرح توسعه آن تا 80 هکتار قابل افزایش است.
رئیسی دهکردی تصریح کرد: برای راه اندازی این آرامستان 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی یادآور شد: این میزان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از غسالخانه، اجرای شبکه گاز و آب شهری، شبکه برق، انتقال و اجرای آب فضای سبز، جدول بندی، محوطه سازی، زیرسازی و آسفالت فاز نخست، تهیه و نصب پایه های روشنایی، محوطه و تاسیسات برقی و مکانیکی، اجرای 6 برج نوری، احداث ساختمان تشییع و احداث سرویس بهداشتی هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، شهردار شهرکرد پیش زمان دفن اموات در آرامستان جدید در منطقه رحمتیه شهرکرد را 20 فروردین جاری اعلام کرده بود که این امر به علت بارش های اخیر محقق نشد.
نورالله غلامیان دهکردی قیمت پیش بینی شده برای هر مزار در آرامستان جدید را 20 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تمامی درآمدهای ناشی از دفن اموات در آرامستان جدید شهرکرد برای همان مجموعه هزینه می شود.
آرامستان کنونی شهرکرد (بهشت دو معصوم) حدود 8 هکتار وسعت دارد که ظرفیت آن تکمیل شده است.
شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری 200 هزار نفر جمعیت دارد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.