کرامت بهمنی قائد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانان توانمند و مستعدی در استان چهارمحال و بختیاری و سایر مناطق کشور وجود دارد که با توجه به محیط اطراف خود برای رفع مسائل و مشکلات موجود ایده پردازی می کنند و این ایده ها چنانچه به مرحله تجاری سازی برسد می تواند در پیشرفت کشور بسیار موثر واقع شود.
وی که در سال گذشته با اختراع دستگاه نانومتری با تفکیک بالا توانست در ردیف چهار مخترع برتر کشور قرار گیرد و جایزه ملی البرز را بدست آورد، تصریح کرد: جوانان توانمند و نخبگان نیازمند شرایطی هستند تا هم بتوانند امور زندگی خود و خانواده شان را تامین کنند و هم اینکه در مسیر گره گشایی از مشکلات کشور حمایت شوند.
بهمنی قائد، حمایت های بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری را به نسبت مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این حمایت ها به تنهایی کافی نیست و ضروری است تا سایر نهادها نیز از ایده ها و تلاش های فکری نخبگان بهره گیری کنند و این ایده ها را در مسیر زندگی بهتر مردم حمایت کنند.
این جوان نخبه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بی شک همانطور که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند، رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید است و این مهم جز با دستان پرتوان جوانان و فعالان این عرصه محقق نمی شود.
به گفته رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری بیش از 500 نخبه در این استان شناسایی شده است که بسیاری از آنها طرح های خود را به مرحله تجاری سازی رسانده اند.
مقام معظم رهبری سال 98 را با عنوان سال ' رونق تولید ' نامگذاری کردند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.