غلامحسین نصیری روز سه شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی دشت لاله های واژگون با تاکید بر اینکه مدیریت گردشگری در این خطه وجود ندارد، افزود: گونه های نادر این دشت به دلیل گردشگر پذیر بودن و نبود امکانات و زیرساخت های لازم، در حال تخریب است.
وی اظهار داشت: عدم تخصیص اعتبارات خاص برای حفاظت و حراست از این منطقه و چرای دام و بوته کنی گونه های نادر از دیگر عوامل تخریب این زیستگاه طبیعی است.
نصیری با اشاره به اینکه گل دهی لاله ها در سالهای مختلف براساس وضعیت آب و هوایی متغییر است، افزود: امسال با توجه به بارش های اخیر، گل دهی این گونه از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا 2 هفته ادامه دارد.
وی یکی از راه های جلوگیری از تخریب و انقراض این گونه نادر را تکثیر پیازچه این گل از سوی دانشگاه، مرکز تحقیقات و منابع طبیعی و در اختیار گردشگران قراردادن به منظور جلوگیری از ریشه کنی این گونه عنوان کرد.
وی گفت: این دشت در 12 کیلومتری شهر چلگرد در منطقه بنواستکی شهرستان کوهرنگ در مساحتی بیش از 3 هزار و 600 هکتار پراکنده است.
وی اظهار داشت: این دشت هنور به عنوان یک اثر طبیعی ملی ثبت نشده که می توان با ثبت این اثر از تخریب آن جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا، از یک میلیون و 400 هزار هکتار سطح جنگل ها و مراتع چهارمحال و بختیاری، حدود 59 هزار هکتار جنگل و 270 هزار هکتار مرتع در این شهرستان قرار گرفته است.
کوهرنگ در 90 کیلومتری شهرکرد واقع است و دشت لاله های آن در بهار میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
دشت لاله های واژگون حدود سه هزار هکتار وسعت دارد که 250 هکتار آن محل رویش گل های لاله است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.