مهرداد قطره سامانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی نخست، روز پنجشنبه وارد استان می شود و بارش قابل توجهی را در کوهرنگ به میزان 40 میلیمتر، لردگان 20 میلیمتر و اردل 12 میلیمتر برجا می گذارد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که اثرگذاری این سامانه بارشی در مناطق مرکزی استان، شهرکرد، بروجن، بن و سامان قابل ملاحظه نیست.
قطره سامانی همچنین از ورود یک سامانه بارشی دیگر از یکشنبه هفته آینده به استان خبر داد و گفت: این سامانه نیز در شهرستان کوهرنگ و بویژه در منطقه بازفت بارش بیش از 50 میلیمتر به همراه خواهد داشت.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دو سامانه بارشی خطر وقوع سیل در استان ندارد اما منجر به بالا آمدن دبی آب رودخانه ها و ورود حجم بالای آب به استانهای پایین دست می شود.
قطره سامانی خاطرنشان کرد: برای روز چهارشنبه هفته جاری نیز وزش بادهای شدید پیش بینی می شود که در برخی ساعات، سرعت وزش باد به 90 کیلومتر بر ساعت می رسد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرد و با وجود بارش های خوب فروردین ماه امسال همچنان کاشناسان بر این باورند که این بارش ها نمی تواند عمق خشکسالی یک دهه اخیر را جبران کند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.