علی کاظمی باباحیدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : انتظار است سازمان سنجش نسبت به افزایش سهمیه کنکور برای داوطلبان مناطق سیلزده اقدام ویژه ای را لحاظ کند.
به گفته وی، داوطلبان مناطق سیلزده اکنون در شرایط برابر با سایر داوطلبان نیستند و انتظار است در این زمینه شرایط فراهم شود تا سهمیه ورود به دانشگاه برای مناطق سیلزده افزایش یابد.
کاظمی یاداور شد: در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری نیز سیلاب باعث آسیب دیدن راه ها و منازل شده است و پیشنهاد می شود داوطلبان مناطق سیلزده این استان نیز از سهمیه های مناطق دیگر بهره مند شوند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی با توجه به تغییر زمان کنکور ارشد به خاطر سیل در کشور یادآور شد: این حرکت با پیگیری مجلس و پذیرش سازمان سنجش انجام شد.
به گزارش ایرنا،سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه بیست و چهارم فروردین ماه با صدور اطلاعیه ای از تغییر زمان برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد پزشکی و غیرپزشکی سال جاری خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردی با هموطنان عزیزی که در اثر جاری شدن سیل اخیر در بخش‌هایی از شهرها و استان‌های کشور دچار آسیب شده‌اند، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون‌های ذیل می‌رساند، با توجه به مشکلات موجود در این مناطق و براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی و در نظرگرفتن وضعیت موجود استان خوزستان و گزارش های وزارت کشور و هلال احمر، شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی علی‌رغم وجود مشکلات اجرایی، تأخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون‌ها، نیاز به تغییر و اصلاح برنامه زمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای شروع سال تحصیلی و مشکلاتی که ممکن است برای داوطلبان سایر مناطق ایجاد کند، در جلسه فوق‌العاده روز شنبه 24 فروردین ماه مصوب کرد، زمان برگزاری آزمون‌های تحصیلات‌تکمیلی، بدین ترتیب تغییر ‌یابد:
1- زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد سال 1398 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روزهای 5 و6 اردیبهشت 1398 به روز‌های 23 و 24 خرداد 1398 تغییر ‌یابد.
2- زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1398 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روزهای 30 و 31 خرداد 1398 به روز‌های 27 و 28 تیر 1398 تغییر ‌یابد.
3- زمان برگزاری آزمون‌ دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه‌ پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان‌پزشکی سال تحصیلی 99-98 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روزهای 12 و 13 اردیبهشت 1398 به روز‌های 30 و 31 خرداد 1398 تغییر ‌یابد.
این سازمان تاکید کرد که آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سال 1398 در تاریخ اعلام شده قبلی (13 و 14 تیر ماه 1398) برگزار خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری در موج های سه گانه بارشی فروردین ماه امسال به دلیل وقوع سیلاب 6 هزار میلیارد ریال خسارت دید.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.