شهرام احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تالاب بین المللی گندمان در بارش های اخیر سرریز شد و تالاب چغاخور نیز 80 درصد آبگیری شده و هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی به آبگیری تالاب ها در استان در پی بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در تالاب فصلی سولقان بیش از 2.7 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.
احمدی همچنین از احیا و آبگیری تالاب فصلی دهنو بعد از 14 سال در بارش های اخیر خبر داد.
به گزارش ایرنا، تالاب بین المللی چغاخور و گندمان، علی آباد و سولقان و 2 تالاب چال تر و چال خشک در استان چهارمحال و بختیاری به صورت زنجیروار از ضلع جنوبی شهرستان بروجن در امتداد کوه کلار به طرف غرب منطقه گسترده شده است.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت بیش از یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب با یکهزار هکتار یکی از مناطق بکر گردشگری انسانی برای حضور پرندگان مهاجر و بومی است.
تالاب بین المللی گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت و 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است که در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور قرار گرفته است.
این تالاب در لیست 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران قرار دارد و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده و یکی از مهمترین زیستگاههای ماهی گورخری به عنوان تنها ماهی اندمیک این استان به شمار می رود.
تالاب سولقان، علی آباد، چال تر و چل خشک از تالاب های فصلی استان چهارمحال وبختیاری است و بیشتر در فصل پاییز و زمستان در پی بارش های برف و باران آبگیری و مامنی برای پرندگان مهاجر و زادآوری پرندگان آبزی است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.