به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز سه شنبه در دیدار وزیر راه و شهرسازی با امام جمعه شهرکرد افزود: از چند روز قبل از عید برای رهاسازی آب دریاچه زاینده رود 60 مترمکعب بر ثانیه آب این دریاچه رهاسازی شد، درحالی که این رهاسازی منطقی نبود و ما از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم تا این مطلب را به هیات دولت بویژه شخص رئیس جمهوری منتقل کند.
وی همچنین گفت: چهارمحال و بختیاری عقب افتادگی مزمن در زیرساخت ها دارد.
نوریان تصریح کرد: وزیر، دست مدیر راه و شهرسازی استان را باز بگذارد تا زیرساخت ها بهبود یابد و در مواقع بحرانی مانند سیلاب، زیرساخت ها و جاده های استان آسیب نبیند.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیشتر خسارات سیلاب مربوط به شهرستان کوهرنگ بود که در پی آن بسیاری از مزارع کشاورزی، شیلات، باغات و جاده ها خسارت دید.
علی کاظمی باباحیدری افزود: در بارندگی های قبلی برخی از مردم دچار خسارت جانی می شدند، اما در سیلاب اخیر با درایت ستاد مدیریت بحران استان و استاندار این اتفاق نیفتاد.
وی گفت: برخی از روستاهای استان با کمترین امکانات جاده ای روبه روست که امید می رود دولت اصل و اساس زیرساخت های این مناطق را بهسازی کند.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: این شهرستان بعنوان دومین کانون بارش ها در سیلاب اخیر خسارت های زیادی متحمل شد.
محمد خالدی سردشتی افزود: شهرستان لردگان بواسط وجود مناطق سخت گذر نیازمند توجه ویژه است.
بگفته وی در بارش های اخیر سد کارون 4 حدود 700 میلیون مترمکعب سیلاب را نگه داشت و اگر اقدام لازم صورت نمی گرفت 400 میلیون مترمکعب آب این سد سرریز می شد.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیلاب اخیر، دوشنبه شب وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.
وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیل سه موج اخیر بارش ها به این استان سفر کرده است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی قرار است در سفر دو روزه به چهارمحال و بختیاری گزارشی از مناطق سیل زده را به هیات دولت اعلام می کند.
سیلاب ها نزدیک به 6 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و مسکن روستایی و شهری استان چهارمحال و بختیاری خسارت زد.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.