مسعود ملکی شامگاه دوشنبه در حاشیه ورود وزیر راه و شهرسازی به بروجن تاکید کرد: این میزان خسارت در حوزه های کشاورزی، زیربنایی، عمران شهری و تعمیر منازل مسکونی است.
وی افزود: در این بارش ها 500 هکتار باغ با برآورد 500 تن محصول، 216 هزار قطعه ماهی، 5 هزار هکتار زمین کشاورزی با حداقل 5 هزار تن تولید، 65 رشته قنات، 150 کیلومتر کانال آبرسانی، 5 کیلومتر جاده بین مزارع و 50 ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی به ارزش 256 میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش کشاورزی شهرستان بروجن خسارت دید.
ملکی تصریح کرد: این بارندگی ها 39 کیلومتر از معابر اصلی و فرعی 6 شهر شهرستان بروجن به ارزش 7 میلیارد و 200 میلیون ریال را نابود کرد.
وی یادآور شد: در این مدت 438 واحد مسکن شهری و روستایی در شهرستان بروجن برابر 86 میلیارد ریال آسیب دید.
رئیس ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بروجن اظهار داشت: از این تعداد 53 واحد نیازمند بازسازی، 365 واحد نیازمند تعمیر و 20 واحد مسکونی نیازمند سایر خدمات است.
وی گفت: بارندگی های اخیر در حوزه خدمات زیربنایی 15 کیلومتر راه اصلی و فرعی را نابود، 50 دهانه پل را تخریب و 12 هزار و 200 مترمربع از ساختمان های دولتی و عمومی را با خسارت جدی مواجه کرد.
ملکی تاکید کرد: خسارت های حوزه خدمات زیربنایی شهرستان بروجن در 3 موج بارندگی اخیر حداقل 164 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد می شود.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیل سه موج اخیر بارش ها به چهارمحال و بختیاری وارد استان شد.
محمد اسلامی در سفر 2 روزه خود به چهارمحال و بختیاری به شهرستان های سیل زده استان سفر و خسارت ها را برای ارائه گزارش به هیات دولت اعلام می کند.
سیلاب 3 موج اخیر بخش های زیربنایی از جمله تعدادی از پل ها و جاده های روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری را تخریب کرد.
در سیلاب اخیر 6 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، زمین های کشاورزی و مسکن روستایی و شهری چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شد.
بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد واقع است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.