به گزارش ایرنا، مردم نقاط مختلف این استان به این مناسبت با آذین بندی خیابان ها، نصب بیرق های سبز و چراغانی میادین و سر در منازل و برگزاری آیین های سخنرانی و مدیحه سرایی عید مبعث را گرامی داشتند.
دوستداران نبوت و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (س) در شهرستانهای این خطه، همزمان با عید مبعث و عید نوروز در برنامه های مذهبی، فرهنگی و تفریحی تدارک دیده شده در مساجد، حسینیه ها و تکایا شرکت کردند.
کسبه بازار شهرکرد و خیابان های اطراف آن نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی مزین به نام مبارک حضرت محمد (ص) عشق، ارادت و دلبستگی عمیق خود را به آخرین پیامبر خدا و خاندان پاکش ابراز داشتند.
در سالروز بعثت خاتم پیامبران (ص)، مردم با حضور در آستان مبارک امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد و مصلای شهرکرد و تمامی اماکن مقدس استان چهارمحال وبختیاری محافل انس با قرآن، جشن های بزرگ مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) برقرار کردند.
همچنین برپایی جشن پیوند ازدواج در بین جوانان در روز بزرگ مبعث پیامبر اسلام (ص) از دیگر برنامه های این روز بزرگ است.
نظیر این آیین ها، در شهرستان های 9 گانه این استان شامل بروجن ، لردگان، سامان ، اردل ، کیار، کوهرنگ ، بن و فارسان نیز در حال برگزار است.
آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) در روز بیست و هفتم ماه رجب از سال 40 عام الفیل به پیامبری مبعوث شدند که این مناسبت به عنوان عید مبعث و یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان نامیده شده است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.