شاهرخ پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس گزارش های دریافتی بارش در ایستگاه دوآب صمصامی افزون بر 52.4 میلیمتر به ثبت رسیده است.
وی افزود: همچنین در این مدت میزان بارش در شهرکرد 12.9 میلیمتر، در لردگان 23 میلیمتر، در بروجن 8 میلیمتر، در اردل 36.8 میلیمتر، در فارسان 34.3 میلیمتر، در سامان 16.1 میلیمتر، در شلمزار 33.4 میلیمتر و در بن 23.8 میلیمتر ثبت شد.
پارسا تصریح کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت روز دوشنبه در سطح چهارمحال و بختیاری، وزش بادهای لحظه ای شدید و موقت با سرعت بیش از 120 کیلومتر بر ساعت، بارش رگباری و سیل آسا که در برخی نقاط بیش از 150 میلیمتر برآورد می شود، رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ و در نقاط مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شدت بارش ها تا عصر امروز دوشنبه و برای نیمه غربی و بخش های جنوبی چهارمحال و بختیاری شامل شهرستان های کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان، کیار و بخش هایی از شهرکرد و بروجن خواهد بود.
وی گفت: از عصر امروز دوشنبه بتدریج از شدت ناپایداری های موج دوم بارندگی در استان کاسته خواهد شد.
پارسا تاکید کرد: در این مدت با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر انتظار می رود با توجه به سیل آسا بودن بارش ها، تجمع گل و لای بر اثر بارش های سامانه قبلی، بالا بودن دبی پایه رودخانه ها و ذوب برف های موجود، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، رانش زمین و ریزش کوه پیش بینی می شود.
وی افزود: با افزایش دمای هوا احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.
پارسا توصیه کرد: با پیش بینی وزش باد شدید، گلخانه داران نسبت به استحکام سازه های گلخانه ها و همچنین شهروندان از استقرار و پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان شکسته خودداری و نسبت به تثبیت اشیای معلق و رها شده در بالکن ها و پشت بام ها اقدام کنند.
وی اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و برفگیر چهارمحال و بختیاری را دارند، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت از مسافرت های غیر ضرور خودداری و نسبت به اطلاع رسانی برای استقرار گردشگران و مسافران نوروزی در مکان های امن و به دور از رودخانه ها و مسیل ها انجام شود.
پارسا تاکید کرد: شیلات داران برای تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی تمهیدات لازم را به کار گیرند.
وی افزود: عشایر و دامداران نیز از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، اکنون 300 اکیپ ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف استان مستقر شده اند.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان تا پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.