به گزارش ایرنا، سیدحمید پورمحمدی گل‌سفیدی روز دوشنبه در دیدار از مناطق سیلزده چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استان های کشور گزارشی از خسارت های اولیه را ارسال کرده اند و سازمان برنامه و بودجه در حال دریافت گزارش های نهایی از استانهاست.
وی تصریح کرد : پس از دریافت گزارش نهایی خسارت ها، دولت و این سازمان اعتبار لازم را برای جبران بخشی از خسارت زیرساخت ها، باغات و روستاها اختصاص می دهد.
پور محمدی همچنین در خصوص اختصاص اعتبار به چهارمحال و بختیاری نیز افزود: در پایان سال 97 به دلیل اهمیت موضوع، برای جاده شهرکرد - بروجن - لردگان 150میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
بگفته وی، برای بهسازی روستاهای این استان 300 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: برای 'تونل زره ' در محور چهارمحال و بختیاری به خوزستان که باید هرچه سریعتر اتمام شود مبلغ 50 میلیارد ریال، تکمیل و بهره برداری از جاده ارمند به جوزستان نیز 150 میلیارد ریال و برای توسعه باغبانی و باغات شهرستان های اردل، کیار و لردگان نیز 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: در پایان سال 97 اعتبارات مطلوبی به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته تا روند توسعه استان شتاب گیرد.
به گزارش ایرنا، در این دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گزارشی از روند خسارت های وارده به استان اعلام کرد.
میزان ابتدایی خسارت های موج اول بارش ها در چهارمحال و بختیاری 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نماینده این سازمان و دولت برای پیگیری روند مدیریت بحران ناشی از بارندگی ها به استان سفر کرده است.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.