برهان حسین پور آقایی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: روستای منارجان منطقه پشت کوه فلارد بین دو دره ساخته شده و در منطقه ای خطرناک واقع است که در اولویت جابه جایی قرار دارد.
وی تصریح کرد: بدنبال این حادثه مسئولان به همراه نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در منطقه حاضر شده و برای آگاه سازی عمومی در راستای تخلیه روستا هشدارهای لازم را ارائه کردند.
وی یادآور شد: برای اسکان اضطراری اهالی روستای منارجان منطقه پشت کوه فلارد شهرستان لردگان 3 مدرسه در منطقه پیش بینی و آماده شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لردگان اظهار داشت: بنابر مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به دستور استاندار تمامی مدیران شهرستانی، شهرداران و دهیاران از عصر روز شنبه در محل کار خود حضور دارند.
وی تاکید کرد: با تصمیم مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تا پخش سیلاب پشت کلامویی روستای برجویی و محله سینی شهر آلونی در دستور کار قرار گیرد، از سویی با هماهنگی قوه قضائیه نسبت به باز کردن مسیل ها و مسیرهای عبور آب اقدام شود.
فرماندار شهرستان لردگان تصریح کرد: بازدید از بخش فلارد و تصمیم گیری برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارش های سیل آسای اخیر از اقدامات مهم اعضای ستاد بحران این شهرستان است.
وی یادآور شد: آب پشت سد خاکی روستای گنج نیز بسیار بالا آمده و برای این روستا در پائین دست سد خطرناک شده است.
حسین پور آقایی اظهار داشت: هم اینک ورودی سد خاکی روستای گنج بیشتر از میران خروجی آن بوده و همین مساله باعث خطرناک شدن شرایط برای ساکنان این روستاست.
بدنبال بارش های سیل آسای هفته گذشته 4 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وارد شد.
براساس پیش بینی سازمان هواشناسی موج دوم بارش های سیل آسا از اواخر امروز یکشنبه 11 فروردین 1398 تا صبح سه شنبه 13 ماه جاری در چهارمحال و بختیاری رخ می دهد.
میانگین بارش برای چهارمحال و بختیاری بیش از 100 میلیمتر به مدت 48 ساعت پیش بینی شده که شدت آن برای روز دوشنبه است.
لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.