به گزارش ایرنا، مهدی قاسمی در نخستین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: با اجرای طرح جامع گردشگری استان که مصوبه هیات دولت را دارد ، وضعیت اقتصادی این استان رونق می یابد.
وی با ارزیابی مطلوب از فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری افزود: البته پرداختن به نوروز در برخی شهرهای این استان کمرنگ و برخی ورودی ها نامناسب بود.
قاسمی تصریح کرد: کاهش مسافران چهارمحال و بختیاری در نوروز امسال نسبت به سال های قبل به علت شرایط جوی، کاهش دما و بارش های سیل آسا بوده است.
وی یادآور شد: زیرساخت ها و شرایط پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری مطلوب و قابل قبول است.
قاسمی اظهار داشت: طبیعت گردی، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری ورزشی، ذخیره گاه های زیستکره، بومگردی، اکوتوریسم و ژئوتوریسم از مهمترین مزیت های چهارمحال و بختیاری در حوزه جذب گردشگران داخلی و خارجی در طول سال محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز 98 عملکرد بهتری نسبت به سال های قبل داشت.
مجید نظری دهکردی تاکید کرد: با ورود موج بارش های سیل آسا در چهارمحال و بختیاری سعی شد تا از سفر به این استان جلوگیری شود و مسافرانی که در چهارمحال و بختیاری حضور داشتند ، به صورت اضطراری اسکان یافتند و خدمات مورد نیاز به آنان ارائه شد.
نظری دهکردی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده خوشبختانه هیچگونه خسارت مالی و جانی در چهارمحال و بختیاری رخ نداد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از 28 اسفند 1397 تا 9نهم فروردین ماه 98 2 میلیون و 76 هزار و 256 مسافر از این استان تردد کرد.
مهرداد جوادی تاکید کرد: این تعداد مسافر با 519 هزار و 664 خودرو از چهارمحال و بختیاری تردد داشته اند که از این تعداد مسافر 34 هزار و 542 شب اقامت در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.
جوادی تصریح کرد: همچنین در این مدت 379 هزار و 293 مسافر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی چهارمحال و بختیاری دیدن کردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نوروز امسال تاکنون 15 هزار و 300 نفر در ستاد اسکان استان اقامت داشته اند.
خدایار قاسمپور تاکید کرد: این میزان مسافر نسبت به مدت مشابه نوروز سال قبل 49 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری به لحاظ ارتفاع 2 هزار و 66 متری از سطح دریا بهترین منطقه برای اردوبام در کشور و دارای ظرفیت پذیرش 12 هزار ورزشکار است.
قاسم پور تصریح کرد: یک ساعت تمرین ورزشی در چهارمحال و بختیاری برابر 3 جلسه تمرین در کنار دریاست.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای طرح تعطیلات نوروزی تاکنون 88 هزار و 800 مسافر در استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده است.
حسین مالکی تاکید کرد: این تعداد در مدت مشابه سال قبل بیش از 111 هزار مسافر بوده است.
وی یادآور شد: امسال افزون بر 20 هزار نفر از طریق سامانه تلفن گویای 141 در جریان وضعیت راه های چهارمحال و بختیاری قرار گرفته اند که این میزان تماس در مدت مشابه نوروز سال گذشته تنها 2 هزار مورد بوده است.
مالکی اظهار داشت: بیشترین مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری از استان های اصفهان، خوزستان، تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خراسان رضوی، مازندران، یزد و ایلام بوده اند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با برخورداری از افزون بر 800 جاذبه گردشگری و قرار گیری در مسیر ارتباطی استان های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوب کشور از مهمترین مقاصد گردشگری است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.