حجت الاسلام حسن امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت امامزادگان حلمیه و حکیمه خانون شهرکرد، امامزاده حمزه علی بلداجی و امامزادگان شهرستان لردگان میزبان بیشترین زائران نوروزی بودند.
وی ادامه داد: برای 13 فروردین روز طبیعت نیز ویژه برنامه های فرهنگی متعددی برای اجرا در امامزادگان و بقاع متبرکه استان پیش بینی شده است تا بتوان از این ظرفیت در توسعه گردشگری مذهبی در استان بیش از پیش بهره گیری کرد.
امیری با اشاره به برودت هوا در نوروز امسال و وقوع بارش های سیل آسا تصریح کرد: این وضعیت آب و هوایی سبب شد تا در مجموع مسافر کمتری در استان حضور پیدا کنند و تعداد زائران امسال نسبت به سال گذشته کاهش یابد که این موضوع در تابستان جبران خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 23 بقعه متبرکه استان، اظهار داشت: ارتقای سطح معرفتی مردم و ایجاد فضای معنوی، خدمات رسانی به مردم در عرصه اسکان و پذیرایی در ایام تعطیلات نوروز، ارائه مشاوره چهره به چهره، پرسش و پاسخ، اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اقامه نماز جماعت و ویژه برنامه تحویل سال از مهمترین برنامه های طرح آرامش بهاری است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 101 امامزاده و بقعه متبرکه دارد که در نوروز 97 حدود یک و نیم میلیون زائر و گردشگر از این بقاع متبرکه دیدن کردند.
از سال 88 تاکنون همزمان با عید نوروز با اجرای طرح آرامش بهاری، امامزادگان و بقاع متبرکه کشور پذیرای مسافران و زائران نوروزی می شوند و در این مدت هر سال با انجام نوآوری هایی در زمینه استفاده بهتر از ظرفیت بقاع متبرکه اقداماتی انجام گرفته است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.