به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز شنبه در نشست ستاد بحران چهارمحال و بختیاری در شهر آلونی افزود: دولت در نشست اخیر خود 500میلیارد ریال به صورت علی الحساب از محل تملک دارایی ها و 10میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی به استان اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: این میزان اعتبار برای نقاط بحرانی سیلاب اخیر اختصاص خواهد یافت.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حرف مردم را می زنند و در زمینه ستاد بحران مسوولان به نمایندگان پاسخگو هستند.
عباسی اظهار داشت: تمامی ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی در زمان بحران در اختیار فرمانداران است و هیچ پیمانکاری نمی تواند از دادن دستگاه های سنگین در شهرستان ها سر باز بزند.
به گفته وی، ستاد مدیریت بحران در این زمینه حق دارد از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی امکانات لازم برای مقابله با بحران را دریافت و به محل بحران اعزام کند.
وی گفت : ستاد مدیریت بحران استان دستگاه های سنگین از جمله لودر را که در اختیار شهرداری ها قرار می دهد و شهرداری ها نیز باید در مواقع بحران این دستگاه ها را براساس قانون در اختیار ستاد قرار دهند.
به گفته وی، باید با مدیریت صحیح، روستاهایی که در معرض رانش زمین و خطر سیلاب قرار دارند ، جا به جا شود تا جان انسان ها به خطر نیفتد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : باید محل های وقوع بحران شناسایی و برای رفع بحران های این مناطق برنامه ریزی کرد.
عباسی اظهار داشت : فرمانداران گزارش کامل روستاهایی که تخریب شده است و خانه هایی که آب گرفته است، را تا شنبه دهم فروردین به ستاد بحران تحویل شود.
رئیس شورای هماهنگی ستاد بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد : دولت در لردگان کارهای قابل قبولی را انجام داده است و این روند تداوم خواهد داد و الگوی توسعه استان را دولت شهرستان لردگان انتخاب کرده است.
وی با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه چهارمحال و بختیاری بیش از 250میلیمتر بارش نداشت، تصریح کرد : همدلی همه مسوولان و مردم ، باعث شد سیلاب اخیر که ویرانگر بود، خسارت جانی نداشته باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت :استانی که بیشترین بارش سیلاب اخیر را داشت و مرتفع ترین منطقه کشور است، بدون هیچ تلفات جانی بحران سختی را پیشتر سر گذاشت.
عباسی ، از اطلاع رسانی در زمینه بحران تقدیر کرد و گفت : رسانه ها ،فضای مجازی و گروه های اطلاع رسانی در این زمینه نقش مهمی را ایفا کردند که باید از آنها تقدیر کرد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : شهرستان های لردگان و خانمیرزا در کانون بحران سیلاب قرار داشتند.
محمد خالدی سردشتی افزود:انتظار است دولت برای جبران خسارت های ناشی از سیلاب اعتبارات ویژه ای به این شهرستان اختصاص دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:
در سیلاب اخیر در مجموع 125 روستا و 4 شهر با حدود 605 خانه دچار آسیب شده است.
سهراب رئیسی در نشست ستاد بحران استان در شهرستان لردگان افزود : در این بین بیش از 400 واحد مسکونی بین 20تا 60آسیب دیده است و 183 واحد مسکونی نیز به صورت کلی تخریب شده است.
وی تصریح کرد : 100میلیارد ریال برای بهسازی و مرمت این واحدهای مسکونی باید اختصاص یابد.
به گفته وی، واحدهای مسکونی که از محل سیلاب دچار آسیب شده است حدود 430 میلیون ریال تسهیلات بازسازی دریافت می کند و این تسهیلات در شهرهای کوچک 530میلیون ریال است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب چهارمحال و بختیاری گفت : در شهرستان لردگان نیز امکانات لازم برای مقابله با بحران سیلاب در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت : در سیلاب اخیر حفظ جان انسان ها مهمترین مساله بود.
سید احمد مرتضوی افزود : در سیلاب اخیر 774 خانوار یا 3 هزار نفر آسیب دیدند که 374مورد اسکان اضطراری انجام شد.
به گفته وی، بسته ها و اقلام یک ماه شامل پتو و موکت و اقلام 19 گانه در بین روستاییان درگیر سیلاب توزیع شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت :خسارت بخش کشاورزی در سیلاب اخیر هزار و 530میلیارد ریال است.
دبیح الله غریب افزود: در شهرستان لردگان سیلاب به بخش زیرساخت های کشاورزی خسارت های عمده ای را وارد.
به گفته وی، میزان خسارت در شهرستان لردگان تلفات دام بوده است که 250 دام در این سیلاب از بین رفت و 8 هزار متر کانال آب ورودی شیلات نابود شده است.
به گفته وی، یک هزار و 265 هکتار از اراضی شهرستان لردگان در زیر سیلاب قرار گرفت و برای نجات روستا یا جاده سیلاب را به مزارع کشاورزی هدایت می کنند.
وی گفت : مجموع خسارت به بخش کشاورزی شهرستان لردگان بیش از 40میلیارد ریال است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری کدورت آب شرب در روستاها را از پیامد سیلاب عنوان کرد و گفت : اقدامات لازم برای ذخیره سازی آب شرب در مخازن انجام و آبرسانی سیار نیز فعال شد.
سهراب بهرامی در این نشست افزود : در سیلاب اخیر حدود 26 نقطه استان شامل 176 روستا دچار مشکل آب شد که آب 84 روستا قطع شد ولی بدون درنگ مشکل آب شرب 72 روستا رفع شده است.
به گفته وی، با وقوع سیلاب حدود 160میلیارد ریال خسارت به بخش آب و فاضلاب روستایی استان وارد شده است که 60میلیارد ریال آن مربوط به لردگان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: آب شرب شهرهای لردگان در سیلاب اخیر دچار مشکل نشد فقط در منطقه منج سیلاب خسارت هایی را وارد کرد.
قدرت الله بیگلری افزود :مجموع خسارت شهر منج در بخش آب حدود 8 میلیارد ریال برآورد شده است و 18 میلیارد ریال مجموع خسارت سیلاب در شهرستان لردگان بوده است.
به گزارش ایرنا، سیلاب هفته اخیر در چهارمحال و بختیاری بیش از 4هزار میلیارد ریال به زیرساخت های این استان خسارت وارد کرد.
شهرستان های لردگان و خانمیرزا در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و یکی از پر جمعیت ترین شهرستان های استان است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.