مهرداد قطره سامانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی در حدود 10 سانتیمتر برف در شهرستان کوهرنگ برجا می گذارد و در سایر نقاط استان نیز بارش های پراکنده باران را بدنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: این سامانه اواخر وقت روز پنجشنبه از استان خارج می شود و برای صبح روز جمعه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.
قطره سامانی با اشاره به اینکه کاهش دما در شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن به 4 درجه زیرصفر نیز می رسد به کشاورزان و باغداران توصیه کرد تا برای محافظت باغات خود از سرمازدگی تدابیر لازم را به کار گیرند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از ورود یک سامانه بارشی پرقدرت به استان برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده خبر داد وگفت: این سامانه بارش بین 100 تا 150 میلیمتر باران به همراه دارد که وقوع سیل، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در شهرستان کوهرنگ را محتمل کرده است.
قطره سامانی افزود: این سامانه بارشی نسبت به بارش های اخیر کم قدرت تر است اما با این وجود خطر سیل همچنان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، سیلاب های بهاری روزهای دوشنبه و سه شنبه در چهارمحال و بختیاری خسارت هایی به مزارع کشاورزی، مزارع پرورش ماهی، زیرساخت ها و منازل مسکونی مردم در نقاط مختلف استان به ویژه در شهرستانهای کوهرنگ، اردل، کیار و لردگان وارد کرد.
برآورد اولیه این خسارت سیل در شهرستان کوهرنگ یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است و بارش های سیل آسا در این شهرستان منجر به بالا آمدن دبی این رودخانه ها شده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.