اردشیر نوریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص حوادث سیل اخیر در نقاط مختلف کشور تاکید کرد: بروز خسارت های مالی و جانی فراوان در سطح کشور بدنبال جاری شدن سیل از جلوه های زشت حوادث اخیر بود، اما وحدت و همدلی بین قشرهای مختلف، تجلی برادری و اتفاق زیبای این حوادث است.
وی تصریح کرد: مسئولان شورای هماهنگی مدیریت بحران در سطح ملی و استانی موظفند نسبت به ارتقای کمی و کیفی آموزش های ارائه شده به مردم با هدف افزایش آگاهی عمومی اقدام کنند.
وی یادآور شد: بروز برخی خسارت های جانی و ملی در حوادث ناشی از سیل اخیر به علت سهل انگاری است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خشکسالی های بیش از یک دهه گذشته، ساخت و سازهای غیر مجاز و تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها از مهمترین عوامل جاری شدن سیل اخیر است.
وی گفت: براساس نظریه کارشناسان صنعت آب و برق ایران، به احتمال قوی کشور بعد از یک دوره خشکسالی طولانی وارد یک دوره ترسالی شده است.
نوریان تاکید کرد: در همین راستا ضرورت دارد تا مسئولان ملی و استانی برای هرگونه مقابله با حواث احتمالی ناشی از بارندگی و حوادث پیش بینی نشده، آمادگی کامل و لازم را داشته باشند.
وی افزود: بدنبال بارش های سیل آسای اخیر در چهارمحال و بختیاری مدیریت ارشد استان با تشکیل به موقع و آماده باش ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان توانست از بروز برخی خسارت ها جلوگیری کند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ به عنوان کانون بارش این استان کوهرنگ اقدامی مطلوب و به موقع بود.
وی یادآور شد: مسئولان شورای هماهنگی مدیریت بحران پس از آرام شدن اوضاع میزان دقیق خسارت های وارده به بخش های مختلف را جمع بندی و به شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور جهت اخذ اعتبارات ملی اعلام کنند.
نوریان توصیه کرد: براساس گزارش سازمان هواشناسی، بارش ها همچنان در روزهای آینده ادامه دارد و مردم و مسئولان باید در هنگام بارندگی ها بیشتر مراقب باشند.
به گزارش ایرنا، بدنبال بارش های سیل آسا و وزش باد شدید روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری بسیاری از مناطق استان خسارت های جدی دید.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.