عبدالعلی ارژنگ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: محور ارتباطی هفشجان به طاقانک که برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستاهای سیرک و نوآباد بر روی آن حفاری و ایجاد شکاف صورت گرفته بود ، پس از لوله گذاری، مهار روان آب ها و فروکش کردن سیلاب ، بازگشایی شده است.
وی افزود:هم اینک تردد در مسیر ارتباطی شهرکرد به هفشجان و طاقانک روان است.
به گزارش ایرنا، یکشنبه شب بدنبال شدت بارش ها و حرکت سیلاب به سمت روستاهای سیرک و نوآباد شهرستان شهرکرد، دستور ایجاد حفاری و شکاف در جاده ارتباطی هفشجان به طاقانک از سوی فرماندار صادر شد.
با این اقدام سیلاب به رودخانه شمس آباد شهرکرد هدایت شد و از بروز خسارت های جدی و تخریب های احتمالی در این روستاها جلوگیری به عمل آمد.
فرماندار شهرستان شهرکرد همچنین تصریح کرد: بارندگی اخیر خسارت های فراوانی به زمین های کشاورزی، حاشیه جاده ها، ساختمان های قدیمی و بخشی زیرسازی های مناطق روستایی این شهرستان وارد کرد اما خوشبختانه خسارت جانی نداشت.
فرماندار شهرستان شهرکرد در عین حال اظهار داشت: به علت بالا آمدن حجم آب و احتمال خطر ناشی از شدت بارندگی ها ، تردد تمامی وسایل نقلیه سبک و سنگین همچنان در مسیر ارتباطی پل سودجان شهرستان شهرکرد ممنوع است.
وی گفت: مسافرانی که قصد عزیمت به شهرستان کوهرنگ دارند باید مسیر جایگزین شهرکرد به فارسان و چلگرد و مسافران عازم فریدن استان اصفهان از جاده جایگزین شهرکرد به بن و شیخ شبان به آزادگان و فریدن تردد کنند.
وی توصیه کرد: مسافران، گردشگران و مردم محلی برای گرفتن هرگونه عکس، فیلم و یا تصویر بر روی پل سودجان مستقر نشوند. به گزارش ایرنا، سودجان در 50 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
فرماندار شهرستان شهرکرد همچنین تاکید کرد: دریچه های سد چشمه زنه هفشجان که به علت بالا آمدن حجم آب بازد شده بود، کنترل شد.
وی افزود: در دیدار میدانی مسئولان شهرستان شهرکرد از محل سد چشمه زنه هفشجان قرار شد اصلاح و تقویت بدنه ضلع شرقی و غربی خروجی آبریز این سد در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
ارژنگ تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از خروجی آب مازاد سد چشمه زنه هفشجان صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، بدنبال بارش های اخیر حجم آب جمع شده پشت سد چشمه زنه هفشجان شهرستان شهرکرد افزایش چشمگیری داشت و به همین علت با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرکرد، دریچه های سد چشمه زنه هفشجان باز شد تا خسارتی به آن وارد نشود.
با وجود باز کردن دریچه های سد چشمه زنه هفشجان اما بدنبال بارندگی های اخیر میزان ورودی آب به سد چشمه زنه هفشجان به 2 مترمکعب در ثانیه رسید و خروجی آن نیز به همین میزان بود که 1.5 متر مکعب آن از دریچه ها و نیم مترمکعب از طریق سرریز خارج می شد.
سد چشمه زنه هفشجان با حجم مخزن 1.3 میلیون مترمکعب با هدف تامین بخشی از آب کشاورزی مورد نیاز دشت هفشجان در شهرستان شهرکرد ساخته شد.
این سد یکی از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری است که در شهر هفشجان در 10 کیلومتری مرکز استان واقع است.
بدنبال بارش های سیل آسا و وزش باد شدید روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری به بسیاری مناطق استان از جمله شهرستان شهرکرد خسارت های جدی وارد شد.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.