عبدالعلی ارژنگ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بدنبال بارش های اخیر حجم آب پشت سد چشمه زنه هفشجان افزایش چشمگیری یافت.
وی افزود: با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرکرد دریچه های سد چشمه زنه هفشجان باز شد تا خسارتی به سد وارد نشود.
ارژنگ تصریح کرد: با وجود باز کردن دریچه های سد چشمه زنه هفشجان اما خروج آب از این سد با سرریز همراه شد.
سرپرست اداره منابع آب شهرستان شهرکرد در شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بدنبال بارندگی های اخیر میزان ورودی آب به سد چشمه زنه هفشجان به 2 مترمکعب در ثانیه رسید.
هاشم فاطمی تاکید کرد: خروجی سد چشمه زنه به همین میزان بود که 1.5 متر مکعب آن از دریچه ها و نیم متر مکعب از طریق سرریز خارج می شود.
به گزارش ایرنا، سد چشمه زنه هفشجان با حجم مخزن 1.3 میلیون مترمکعب با هدف تامین بخشی از آب کشاورزی مورد نیاز دشت هفشجان ساخته شد.
این سد یکی از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری است که در شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد و در 10 کیلومتری مرکز استان واقع است.
بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.