مرتضی زمانپور روز سه شنبه با اشاره به آخرین وضعیت سیل در این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه سیلاب تلفات جانی نداشته اما خسارت بسیاری بر زیرساخت ها، خانه های روستایی، شیلات و مزارع کشاورزی وارد کرده است.
وی ادامه داد: همچنین آب شرب 10 روستای این منطقه قطع است و 50 منزل مسکونی و طویله گوسفندان نیز تخریب شده و به 150 منزل مسکونی دیگر آسیب وارد شده است.
فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: همچنین سربند بیش از 60 کانال کشاورزی تخریب شده و به 10 مزرعه شیلات خسارت بسیاری وارد شده است.
بگفته زمانپور، سیلاب منجر به تخریب تمامی زیرسازی های انجام شده معابر روستایی در سطح بخش بازفت شده است.
وی با بیان اینکه آب شرب در دیگر مناطق شهرستان کوهرنگ قطع نیست، اظهار داشت: این در حالی است که زیرساخت های انتقال آب در شهرستان خسارت های جدی دیده است.
زمانپور افزود: تخریب خط انتقال روستای باغ چندار به طول یک کیلومتر، تخریب بهسازی چشمه های دروک و مازه رشته دو دهنه، تخریب بهسازی چشمه روستای لبد، تخریب و خسارت به خطوط انتقال چشمه تبرک (تنگ کوه سفید) بر اثر ریزش کوه به طول 100 متر، کدورت شدید آب شرب چشمه های کوهرنگ، دزداران و تبرک، تخریب بهسازی چشمه روستای سوه و صالح کوتاه و همچنین تخریب یکهزار متر از شبکه داخلی این روستاها بخشی از این خسارات است.
وی ادامه داد: خسارت به چاه قلعه تک و ریزش آن و قطع آب روستا، تخریب بهسازی چشمه بزرگ دزداران و تخریب خط انتقال دزک سرچشمه و فخرآباد به طول 600 متر و تخریب ساختمان های ایستگاه های پمپاژ نصیرآباد و احمد آباد از دیگر خسارت های وارده بر زیرساخت های آب شهرستان است.
زمانپور با بیان اینکه گردنه چری و شاه منصوری به علت ریزش بهمن مسدود است، خاطرنشان کرد: راهداران در تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.
فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه در بحش دوآب صمصامی 4 مزرعه پرورش ماهی تخریب شده است، تصریح کرد: 5 پل بین روستایی، تخریب و یک پل روستایی به طور کامل زیر آب رفته و به 100 واحد مسکونی خسارت وارد شده است.
زمانپور افزود: برق منطقه بیرگان همچنان قطع است و مردم مناطق سیل زده در مکان های امن اسکان داده شده اند.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.