شاهرخ پارسا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تا ساعت 7 صبح روز سه شنبه 238.9 میلیمتر بارش در ایستگاه شهرستان کوهرنگ ثبت شد.
وی افزود: در این مدت 150.5 میلیمتر بارش در ایستگاه دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ به ثبت رسید.
پارسا تصریح کرد: ثبت میزان بارش های چهارمحال و بختیاری تا ساعت 7 صبح روز سه شنبه 50.9 میلیمتر در شهرکرد، 75.6 میلیمتر در بروجن، 156 میلیمتر در لردگان و 61.4 میلیمتر در اردل بوده است.
وی یادآور شد: در این مدت بارش 74.8 میلیمتری در فارسان، 62.1 میلیمتری در سامان، 79.1 میلیمتری در ایلبگی از توابع شهرستان سامان، 47.2 میلیمتری در فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد و 57.3 میلیمتری در بن ثبت شد.
پارسا اظهار داشت: تا ساعت 7 صبح روز سه شنبه بارش ایستگاه های شلمزار مرکز شهرستان کیار 96.9 میلیمتر، مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد 60.7 میلیمتر، سورشجان از توابع شهرستان شهرکرد 68.2 میلیمتر و مالخلیفه از توابع لردگان 100.4 میلیمتر گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به تداوم بارش هاس سیل آسا در استان از ادامه بارش شدید باران و وقوع سیل در روز سه شنبه خبر داد.
هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین با هشدار نسبت به طغیان رودخانه ها و مسیل ها در چهارمحال و بختیاری به مردم توصیه کرد تا از اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری و گردشگران و مسافران در مناطق امن ساکن شوند.
اکنون 300 اکیپ ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف استان مستقر شده اند.
بدنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن تا پایان بارندگی ها و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان تا امروز سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.