علی فتح نصیریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مزارع پرورش ماهی در نقاط مختلف شهرستان فعال بود که سیلاب به طور کامل آنها را نابود کرد.
به گفته وی، بر اثر این سیلاب دو روستای شهرستان کیار نیز به صورت کامل از سکنه خالی شد و ساکنان روستا به نقاط امن تر هدایت و اسکان داده شدند.
نصیریان اظهار داشت :یکی از پل های ارتباط مهم این شهرستان نیز بر اثر سیلاب دچار تخریب شده است.
فرماندار شهرستان کیار یاد آور شد: جاده دره عشق تا روستای معدن نیز دچار ریزش شده است که خاکبرداری و بازگشایی این جاده ادامه دارد.
به گفته وی، خوشبختانه سیلاب هیچ گونه تلفات جانی نداشته است و ساکنان روستاهای حریم رودخانه نیز به مناطق بالادست هدایت شده اند.
بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است.
کیار در 30کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.