به گزارش ایرنا، درحالی که براساس پیش بینی سازمان هواشناسی شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار دیروز برای پیش بینی مقابله با هرگونه بحران و یا حوادث پیش بینی نشده هشدار داده بود اما از عصر امروز (دوشنبه) تردد در خیابان های شهرکرد مختل شده است.
براساس گزارش های مردمی و طبق مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا مرکز شهرکرد هم اینک تردد در بسیاری از خیابان های شهرکرد به علت آبگرفتگی با مشکلاتی روبه روست.
محدوده چهارراه تا میدان ابوعلی سینا به سمت جنوب شهر، میدان آیت الله دهکردی (فلکه دانشگاه)، میدان قدس، میدان انقلاب، میدان 12 محرم (فلکه آب) بلوار آیت الله کاشانی محدوده چهار راه طالقانی تا چهارراه 12 محرم (هواپیمایی) و بسیاری از خیابان های شهرکرد هم اکنون با مشکل مواجه است و آب ناشی از بارندگی در سطح و کف خیابان ها جاری شده است.
به گزارش ایرنا، پلاستیک، بطری و سایر زباله های رها شده در جوی ها و زیر پل ها از عوامل اصلی جاری شدن آب بارندگی در خیابان ها و گرفتگی معابر است.
شهردار شهرکرد در همین حال به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ خیابانی در شهرکرد دچار آبگرفتگی نشده و تمامی جوی ها روان است.
نورالله غلامیان دهکردی تاکید کرد: در 8 سال گذشته حدود 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران، ملی، استانی و شهرداری شهرکرد برای اجرای مسیل جنوب شهرکرد هزینه شده است.
وی افزود: هم اینک آب در جوی های جنوب شهرکرد در حال عبور است اما به علت قدیمی بودن این جوی ها و افزوده شدن آب ناشی از بارندگی های شمال شهر، منظریه و میرآباد به این منطقه، آب باران از جوی ها سرریز شده و در واقع گنجایش آن بیش از ظرفیت جوی هاست.
غلامیان دهکردی تصریح کرد: البته این روند طبیعی است و این مشکل تنها به علت قدیمی بودن جوی های مناطق جنوب شهرکرد رخ داده است که بزودی رفع می شود.
به گزارش ایرنا، بسیاری از شهروندان شهرکردی از وضعیت گرفتگی معابر و جوی و جدول گلایه مندند.
بدنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.