شاهرخ پارسا دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تا ساعت 19:30 امروز دوشنبه 156.6 میلیمتر بارش در ایستگاه شهرستان کوهرنگ و 107.6 میلیمتر بارش در ایستگاه دوآب صمصامی به ثبت رسید.
پارسا تصریح کرد: ثبت میزان بارش های چهارمحال و بختیاری تا ساعت 19:30 امروز دوشنبه 18.6 میلیمتر در شهرکرد، 28 میلیمتر در بروجن، 65.1 میلیمتر در لردگان و 46.2میلیمتر در اردل بوده است.
وی یادآور شد: در این مدت بارش 46.4 میلیمتری در فارسان، 19 میلیمتری در سامان، 22.2 میلیمتری در ایلبیگی از توابع شهرستان سامان، 15.2 میلیمتری در فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد و 22.7 میلیمتری در بن ثبت شد.
پارسا اظهار داشت: بارش در ایستگاه های شلمزار مرکز شهرستان کیار 54.5 میلیمتر، بلداجی از توابع شهرستان بروجن 30.3 میلیمتر، مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد 33.6 میلیمتر، سورشجان از توابع شهرستان شهرکرد 27.9 میلیمتر و مالخلیفه از توابع لردگان 59.2 میلیمتر گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز عصر امروز با هشدار نسبت به تداوم بارش هاس سیل آسا در استان از ادامه بارش شدید باران و وقوع سیل در 24 ساعت آینده خبر داد.
مهرداد قطره سامانی با هشدار نسبت به طغیان رودخانه ها و مسیل ها در چهارمحال و بختیاری به مردم توصیه کرد: از اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری و گردشگران و مسافران در مناطق امن ساکن شوند.
اکنون 300 اکیپ ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف استان مستقر شده اند.
وزارت کشور از اعلام آماده باش به استانداران 5 استان غربی کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام در پی گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این مناطق خبر داده است.
بدنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.