به گزارش ایرنا، اقبال عباسی عصر دوشنبه همراه معاونان خود برای دیدار از منطقه بازفت به ویژه روستای شیخ عالی، به شهرستان کوهرنگ سفر کرد.
پس از اعلام هواشناسی کشور مبنی بر وقوع سیلاب در استانهای غربی کشور ، ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار به حالت آماده باش درآمد.
پیش از ظهر روز دوشنبه نیز مدیرکل ستاد بحران استانداری، بنیاد مسکن و هلال احمر استان به همراه گروه های امدادی و مدیریت بحران در منطقه مستقر شدند.
روز دوشنبه بدنبال بارش برف و باران بخشی از روستای 'دره شیخ عالی ' دچار رانش زمین شد و سکنه این منطقه به مرکز
شهرستان منتقل شدند.
این منطقه پیشتر نیز سابقه رانش زمین را داشته است که با افزایش بارندگی های روزهای اخیر خطر این رانش نیز اکنون وجود دارد.
به گزارش ایرنا، بدنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.