ابراهیم نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : از بامداد روز دوشنبه، بیش از 60 نفر از جمعیت مناطق روستای به همراه بیش از 800 راس دام سبک که در مسیر رودخانه و خطر آبگرفتگی قرار داشت، به مناطق امن هدایت شدند.
به گفته وی، باران بهاری شامگاه یکشنبه باعث اختلال در تردد مسیر عشایر کوچرو در گردنه 'شاه منصوری' حد فاصل شهرستان کوهرنگ به استان خوزستان شد.
وی، از ریزش سنگ از کوه در راه روستای 'خان' و 'باغ علی' در اثر بارش باران و ذوب شدن برف انباشته شده در ارتفاعات در شامگاه یکشنبه خبر داد و گفت : ماموران راهداری در کمترین زمان ممکن برای پاکسازی محور ارتباطی وارد عمل شدند.
نجفی به عشایر کوچرو توصیه کرد : زمان تقویم کوچ را رعایت کنند چرا که زمان کوچ به مناطق ییلاقی تا نیمه اردیبهشت ماه است
بخشدار دوآب صمصامی گفت: در فصل بهار طغیان رودخانه های محلی دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت کشور از اعلام آماده باش به استانداران 5 استان غربی کشور از جمله چهارمحال و بختیاری ، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام در پی گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این مناطق خبر داده است.
در همین خصوص در چهارمحال و بختیاری نیز با دستور استاندار، دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل درآمده است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز با هشدار نسبت به وقوع سیل در این استان برای روزهای دوشنبه و سه شنبه، گفت: بارش شدید باران به همراه ذوب برف های موجود احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه را دوچندان کرده است.
بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ در 180 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.