شاهرخ پارسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود یک سامانه بارشی پرقدرت به استان از روز یکشنبه بارش ها بصورت برف و باران در نقاط مختلف استان شکل می گیرد.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی همچنین وزش باد شدید که در برخی ساعات به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت می رسد، افزایش ابر و وقوع رعد و برق شدید به همراه دارد.
پارسا تصریح کرد: با فعالیت این سامانه از اواخر وقت یکشنبه تا اواسط روز سه شنبه جاری برای تمامی نقاط استان بویژه برای کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار بارش های سیل آسا پیش بینی می شود و طی همین مدت با توجه به بارش برف لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های برف گیر دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین با توجه به بارش باران و ذوب برف، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود.
پارسا همچنین با هشدار نسبت به وقوع سقوط بهمن در مناطق کوهستانی استان اظهار داشت: افزایش دما طی روزهای آینده وقوع بهمن را محتمل کرده است که به رانندگان توصیه می شود که در صورت تردد از محورهای کوهستانی تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش های سال زراعی جاری ( 1 مهر تا 3 فروردین) استان 566 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 355 برابری و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت از رشد 22 درصدی برخوردار شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و با وجود اینکه در سال زراعی 97-98 از بارش های به نسبت خوبی برخوردار شده اما کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.