مهرداد قطره سامانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق استان افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود اما بارشی در پی نخواهد داشت.
وی ادامه داد:با ورود یک سامانه بارشی فراگیر به استان از روز یکشنبه (چهارم فروردین) ابتدا در نیمه غربی استان بارش های پراکنده خواهد بود و سپس با شدت گرفتن بارش ها از واسط روز یکشنبه تا روز سه شنبه بارش برف و باران نقاط مختلف استان را فرا می گیرد.
قطره سامانی تصریح کرد: در طی این مدت بارش رگبار باران، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان و وزش تندباهای لحظه ای و شدید در غالب مناطق استان دور از انتظار نیست.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری به مردم استان و مسافران نوروزی توصیه کرد تا طی روزهای پربارش در استان از رفتن به نقاط کوهستانی، برف گیر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
قطره سامانی خاطرنشان کرد: نوروز امسال بارش ها طی چندین مرتبه در استان شکل می گیرد که این موضوع در بهبود بارش های سال زراعی استان موثر واقع می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و با وجود اینکه در سال زراعی 97-98 از بارش های به نسبت خوبی برخوردار شد، اما کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.